PİLOTAJ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0603 | Güncel Siyasal Sorunlar ve Liderler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. AHMET İLKAY CEYHAN Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Ders teorik bilgilerini kullanarak öğrencilere nasıl günlük siyasi konular hakkında düşünüleceği hakkında yardımcı olmayı amaçlamaktadır Dünyanın başka yerlerindeki siyasî düşüncedeki gelişmelerin giriş mahiyetinde tartışılarak, özellikle siyasî düşünürlerle siyasî liderler arasındaki etkileşimler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. Güncel siyasal sorunların çözümleri üzerine analitik çözümlemeler yapar. Güncel siyasal sorunlara ilişkin çözümlemelerini kendi cümleleri ile ifade eder. |
Türkiye siyasal sisteminin; anayasa, idari yapılanma, siyasi partiler, seçimler ve çıkar grupları üzerinden analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Küreselleşmenin siyasal etkileri | Ders Notları | |
3) | Modern ulus-devletlerin dönüşümü | Ders notları | |
4) | Postmodern kimlik krizi | Ders notları | |
5) | Kamusal alan kavramının siyasal tezahürü | ders notları | |
6) | Asker-siyaset ilişkisi | ders notları | |
7) | Siyasal partiler ve seçim sistemleri | Ders notları | |
8) | Yurttaşın siyasal eğitim sorunları | Ders notları | |
9) | Terörün siyasal etkileri | Ders notları | |
10) | Medya-siyaset ilişkisi | Ders notları | |
11) | Siyasal yönetilemezlik krizi | Ders notları | |
12) | İnsan hakları sorunları | Ders notları | |
13) | Sivil toplum örgütlerin siyasal etkisi | Ders notları | |
14) | Devlet-hukuk ilişkisi | Ders notları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Demokrasi Teorileri ve Toplumsal Hareketler, M.Kemal COŞKUN Bir İstikrarlı Demokrasi Teorisi, Ergun ÖZBUDUN |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Havacılıkla ilgili problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri veya kavramları uygular | 4 |
2) | Verileri analiz eder ve yorumlar | 4 |
3) | Çok disiplinli ve çeşitli ekiplerde etkin bir şekilde çalışır | 5 |
4) | Profesyonel ve etik kararlar verir | 4 |
5) | Hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini kullanarak etkili iletişim kurar | 5 |
6) | Hayat boyu öğrenme ihtiyacını kabul eder | 4 |
7) | Profesyonel uygulama için gerekli teknikleri, becerileri ve modern teknolojiyi kullanır | 4 |
8) | Ulusal ve uluslararası havacılık ortamını değerlendirir | 4 |
9) | Havacılık alanındaki çağdaş sorunları belirler ve çözmede ilgili bilgileri uygular | 4 |
10) | İş sürdürülebilirliği bilgisini havacılık sorunlarına uygular | 4 |