|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to the Course |
yok |
2) |
Tarih: Yapilar, Imparatorluklar
Siyaset Felsefesi: Max Weber |
Ders kitaplari |
3) |
Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa
Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse |
Ders kitaplari |
4) |
Tarih: Birinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt |
Ders kitaplari |
5) |
Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu
Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson |
Ders kitaplari |
6) |
Ara Sinav 1 |
Ders kitaplari |
7) |
Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi
Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott |
Ders kitaplari |
8) |
Tarih: Ikinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek |
Ders Kitaplari |
9) |
Tarih: Soguk Savas
Siyaset Felsefesi: Karl Popper |
Ders kitaplari |
10) |
Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu
Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin |
Ders kitaplari |
11) |
Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar
Siyaset Felsefesi: John Rawls |
Ders kitaplari |
12) |
ARA SINAV II |
Ders kitaplari |
13) |
Tarih: Degisen Dunya Dengeleri
Siyaset Felsefesi: Robert Nozick |
Ders kitaplari |
14) |
Tarih: Bir donemin sonu
Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas |
Ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|