İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0509 | 20.yy. Siyasal Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tarihsel bağlam çerçvesinde siyasal fikirlerin oluşma şartlarını incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste öğrenci: 1. Marksizmin gelişmesindeki tarihsel koşulları analiz eder. 2. Entelektüellerin siyasal fikirlerini değerlendirir. 3. Liberalism ve Marksizmi karşılaştırır. 4. Savaş sonrası siyasal yapısını bilir. 5. Sovyetler Birliğinin çöküş sebeplerini analiz eder. 6. Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler. |
Bu ders 19. yüzyıldan itibaren ortaya çıkan siyasi fikirleri kapsar. Ana konular arasında Marksizm, Liberalizm, Cumhuriyetçilik ve Radikal akımlar yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction to the Course | yok | |
2) | Tarih: Yapilar, Imparatorluklar Siyaset Felsefesi: Max Weber | Ders kitaplari | |
3) | Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse | Ders kitaplari | |
4) | Tarih: Birinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt | Ders kitaplari | |
5) | Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson | Ders kitaplari | |
6) | Ara Sinav 1 | Ders kitaplari | |
7) | Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott | Ders kitaplari | |
8) | Tarih: Ikinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek | Ders Kitaplari | |
9) | Tarih: Soguk Savas Siyaset Felsefesi: Karl Popper | Ders kitaplari | |
10) | Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin | Ders kitaplari | |
11) | Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar Siyaset Felsefesi: John Rawls | Ders kitaplari | |
12) | ARA SINAV II | Ders kitaplari | |
13) | Tarih: Degisen Dunya Dengeleri Siyaset Felsefesi: Robert Nozick | Ders kitaplari | |
14) | Tarih: Bir donemin sonu Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas | Ders kitaplari |
Ders Notları: | J. M. Roberts, "Twentieth Century: The History of the World, 1901 to 2000" (Penguin, 1999) Michael H. Lessnoff, Political Philosophy of the Twentieth Century (Blackwell, 1999) |
Diğer Kaynaklar: | NONE |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |