BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0506 | Modern Ortadoğu Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı , I. Dünya savaşı ve sonrasında modern Ortadoğu’nun şekillenişi ve sonrası ortaya çıkan Ortadoğu ülkelerinin gelişimleri ile 20.yüzyılda Ortadoğu’da gerçekleşen güç mücadeleleri hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler Ortadoğu'nun geçirdiği dönüşüm hakkında bilgiye sahip olacaklar. 1-Ortadoğu coğrafyası hakkında bilgi edinir. 2-Osmanlı İmparatorluğu’ndan ayrılarak Ortadoğu’da devletleşme sürecine giren ülkelerin günümüze kadar gelişim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3-Ortadoğu ulusları hakkında bilgi sahibi olur. 4-20.YY da Ortadoğu üzerine yürütülen güç mücadeleleri hakkında bilgi sahibi olur. 5-20. YY boyunca Ortadoğu’nun geçirdiği siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal dönüşümü bilir. |
Bu ders, günümüz Ortadoğusundaki belli başlı konuları inceleyecektir; devlet gücü, siyasi ekonomi ve enerji politikası, ve dinin politakada rolü gibi. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışmadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | I. Dünya Savaşı ve Ortadoğu | ||
2) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Türkiye (1919-1945) | ||
3) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: İran (1919-1945) | ||
4) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Mısır (1919-1945) | ||
5) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Suriye,Irak, (1919-1945) | ||
6) | Ürdün Lübnan ve Suudi Arabistan’da siyasi gelişmeler (!919-1945) | ||
7) | Manda yönetiminde Filistin ve Siyonizm | ||
8) | Ara Sınav Haftası | ||
9) | Filistin meselesi ve İsrail devletinin Kuruluşu | ||
10) | Soğuk Savaş Sürecinde İran 1945-1970 | ||
11) | Soğuk Savaş Sürecinde Mısır 1945-1970 | ||
12) | Soğuk Savaş sürecinde Suriye, Irak Lübnan 1945-1970 | ||
13) | Soğuk Savaş Sürecinde İsrail ve Filistin Meselesi 1948-1970 | ||
14) | Genel değerlendirme 20. Yüzyıl ve Ortadoğu: Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi |
Ders Notları: | T.G |
Diğer Kaynaklar: | T.G. Fraser, Modern Ortadoğu’nun Kuruluşu, Remzi Kitapevi, , İstanbul, Kasım 2011. -Roger Owen, 20. Yüzyılda Ortadoğu Ekonomileri Tarihi, Sabancı Üniv. Yay., İst. 2002. -Arthur Goldschmidt, Lawrence Davidson, Kısa Ortadoğu Tarihi, Doruk yay., İst. 2018. -William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Agora kitaplığı, İst. 2008. -Sean McMeekın, Osmanlı’da Son Fasıl: Savaş-Devrim ve Ortadoğu’nun Şekillenişi, YKY, İst. 2015. -Ortadoğu’da Değişim ve Türkiye, Edit: Atila Sandıklı, Erdem Kaya, Bilgesam yay., İst. 2014. -Ortadoğu: Aktörler, Unsurlar, Sistemler, Edit: Mehmet Şahin, Kopemik yay., İst. 2019. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |