|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İmparatorluğun Sonu |
Readings on the break-up of the Otoman Empire; colonialism; independence of colonial states; centralized state systems of Iran and Turkey |
2) |
Arap Dünyasında devletin gücü |
Authoritarian states; classes and other groups |
3) |
Arap dünyasında hanedanlık yönetimleri |
Ürdün, Morokko ve Libya'da kraliyet ailesi yönetimi |
4) |
Petrol gelirlerinin kullanımı ve suistimal edilmesi |
Gelir sahibi devlet: Suudi Arabistan ve Körfez Ülkeleri |
5) |
Arap Milliyetçiliği |
Arap devletleri arası ilişkiler; Arap-Israil İlişkileri |
6) |
Arap dünyası dışında devlet ve politika |
İsrail, İran, Türkiye |
7) |
Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi |
Körfez Savaşı'nın bölgeye etkileri; Körfez savaşının ülkelere etkilere; 1990'lardaki gelişmeler |
8) |
POlitik ve Ekonomik Liberalleşme |
Mısır, Bin Ali'nin Tunusu ve İsrail |
9) |
Religious revivalism and religious revolution |
Iran Islam Cumhuriyeti; Arap devletlerinde din ve politika; İsrai'de din ve politika; Eyaletçilik ve milliyetçilik arasında Hristiyanlar |
10) |
Devlet-dışı Katılımcılar I |
Kırsal politikalalar; organize olmuş emek ,politikada kadın; Filistinliler |
11) |
Devlet-dışı Katılımcılar II |
Yemen, İran, Mısır, Ürdün ve Türkiye'de sivil toplum |
12) |
Türkiye2nin Ekonomik Gelişmesi |
1980 ve 1990'larda Yapısal Uyum |
13) |
11 Eylül 2001'in Etkisi |
Al-Cezaire'nin Etkisi; 11 Eylül Sonrası Amerikan Politikası |
14) |
Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|