İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0417 | İspanyolca I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrenciler belli başlı belirli ihtiyaçlarına yönelik günlük ifade ve deyimleri anlayıp kullanabilirler. Kendilerini tanıtabilirler, insanların nerede yaşadıkları, kimleri tanıdıkları, nelere sahip olduklarına dair sorular sorabilirler ve bu tip sorulara cevap verebilirler. Karşı taraf yavaş ve açık bir şekilde konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde diyalog içinde bulunabilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o gerçekleştirmeyi istediklerinden ve sebeplerinden bahsetmek o ilgisini çeken aktiviteler, vb. den bahsetmek o alışveriş yapmak vb. gibi temel iletişimsel durumlarda ihtiyaçlarını karşılamak o ülkeler, şehirler vb. yerler hakkında genel bilgi vermek ve iklimlerinden bahsetmek o tanıdıkları bir kişiden bahsetmek. (yaş, meslek, hobi vb.) |
Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Alfabe, telaffuz alıştırmaları, artikeller, tanışma. | Español sin fronteras, konu I Pasaporte, konu I | |
2) | Sıfatlar, sıfat çekimleri, düzenli fiiller. | Español sin fronteras, konu I Pasaporte, konu I | |
3) | Düzensiz fiiller, yönler, adres sorma, sayılar. | Español sin fronteras, konu 2 Pasaporte, konu 2 | |
4) | İfade şekilleri, fiil çekimleri, zarflar. | Español sin fronteras, konu 2 Pasaporte, konu 2 | |
5) | Alışveriş konuşmaları, Latinamerika ifadeleri, fiillere devam. | Español sin fronteras, konu 3 Pasaporte, konu 3 | |
6) | Introduction to imperative forms, possessive forms. | Español sin fronteras, konu 3 Pasaporte, konu 3 | |
7) | “Ir+a” future, more adverbs. | Español sin fronteras, konu 4 Pasaporte, konu 4 | |
8) | Kibar form, plan yapma. | Español sin fronteras, konu 4 Pasaporte, konu 4 | |
9) | Telefon diyalogları, gereklilik ve zorunluluk kipleri. | Español sin fronteras, konu 5 Pasaporte, konu 5 | |
10) | “Gustar”(hoşa gitme) ve benzer fiil yapıları. | Español sin fronteras, konu 5 Pasaporte, konu 5 | |
11) | Kiplere devam | Español sin fronteras, konu 6 Pasaporte, konu 6 | |
12) | “que, quien, donde, etc” ile karmaşık cümle yapıları. | Español sin fronteras, konu 6 Pasaporte, konu 6 | |
13) | tekrar | Español sin fronteras, konu 7 Pasaporte, konu 7 | |
14) | tekrar | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Español sin fronteras/Pasaporte |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 15 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |