|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” (Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
2) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
3) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
4) |
“Ulemâya Dâir”
* İsm-i fâ‘il, İsm-i mef‘ûl
|
(Koçi Bey Risâlesi’nden) |
5) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”
* Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
6) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”–
*Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
7) |
“İstanbul’da Çarşı ve Pazarların Düzeni Hakkında”
*Sıfat-ı müşebbehe, İsm-i tafdîl, Arapça ve Farsça edatlar.
|
(Anonim, Kitâb-ı Mesâlih) |
8) |
“Evliyâ Çelebi’ye Göre Amasya”-
*Arapça ay ve gün adları, Sayılar
|
|
9) |
“Pîrî Reis’e Göre Bozcaada” |
(Pîrî Reis, Kitâb-ı Bahriye) |
10) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
11) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
12) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
13) |
Oruç Bey yazmalarına göre Ankara Savaşı (1402). |
|
14) |
Âşık Paşazade, Neşrî, |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|