|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çince I’in genel tekrarı, Çince’deki 4 ses tonunun tekrar gözden geçirilmesi, Çince’deki ilk ve son harflerin (sesli – sessiz) birleşimleri, çeşitli etkinlikler |
Çalışma kağıtları |
2) |
“Bir şeye sahip olmak” fiili, “Kaç tane?” soru kelimesi, Çince’de yer alan ölçü birim kelimelerinden “zhang” |
Çalışma kağıtları
Dersin kitabı
|
3) |
“Ne?” soru kelimesi - Bu / Şu ne(nedir?), okul malzemeleri(bir tane Cd, iki tane kitap……………) |
Çalışma kağıtları
Dersin kitabı,CD
|
4) |
“Kimin?” soru kelimesi – (Şu kitap kimin(dir)?) / Bu kitap benim.
“İyelik ekleri” – (benim,senin,onun,bizim,sizin,onların),
1-100 arası sayılar
|
Dersin kitabı,CD
Çalışma kağıtları
|
5) |
Tekrar ve Küçük sınav 1 |
Dersin kitabı |
6) |
“Nerede?” soru kelimesi – (Onlar nerede?) - Onlar sınıfta.
“Doğum günün kutlu olsun!....” kalıbı
|
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
7) |
Birinin halini ve duygularını ifade etmek – (Bugün çok mutluyum.), “………………….. ile ……………..” kalıbı |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
8) |
Birinin yaş bilgisini ve başka şeyleri sormak – (Kaç yaşındasın?)
Fiil + bu (不) + Fiil kalıbı - (Fiil cümleleri)
|
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
9) |
Tekrar ve Küçük sınav 2 |
Dersin kitabı |
10) |
Birini tanıtmak, Nereden geldiği hakkında bilgi vermek –(Çin’den geliyorum.) |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
11) |
Ülke isimleri, dinleme, okuma ve yazma uygulamaları |
Dersin kitabı,CD
Çalışma kağıtları
|
12) |
Sözlü sınav, dinleme, okuma ve yazma uygulamalarına devam |
Dersin kitabı |
13) |
“Hoş geldin(iz)!” kalıbı – (Evime hoş geldiniz!) |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
14) |
Tekrar gözden geçirme ve küçük sınav 3 |
Dersin kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|