|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin sunumu, Çin dili ve kültürü hakkında bilgi, Çince fonetik kuralları |
Çalışma kağıtları |
2) |
Pinyin alfabesine giriş, Çince’deki 4 ton ve çeşitleri, Çince’deki ilk ve son harflerin (sesli – sessiz) birleşimleri, telaffuz alıştırmaları |
Çalışma kağıtlari |
3) |
Pinyin alfabesine giriş, heceleme kuralları, ton işaretleri, Çince Fonetik Alfabe şarkısı |
Çalışma kağıtları, CD |
4) |
Çince karakterlerdeki basit çizgiler – çizgi yazımı, bazı basit Çince karakterleri öğrenme, bazı geleneksel karakterlere giriş |
Çalışma kağıtları |
5) |
Tekrar ve Küçük sınav 1 |
Dersin kitabı, |
6) |
Selamlaşma – Vedalaşma ifadeleri (Ni hao! / Zaijian!) , kişisel zamirler, günlük ifadeler |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
7) |
Sınıf içinde kullanılan Çince ifadeler , birbirini tanımak |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
8) |
“Olmak” fiili - diğerlerini tanıştırma, minnettarlığı ifade etmek |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
9) |
Tekrar ve Küçük sınav 2 |
Dersin kitabı |
10) |
Basit, “Evet-Hayır” lı sorular (…………… ma?) |
Dersin kitabı,CD
Çalışma kağıtları
|
11) |
İsmin genitif (iyelik) hali - (…… -in kalemi…….) , dinleme ve yazma etkinlikleri |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
12) |
Sözlü sınav, “Kim?” soru kelimesi, 1 – 10 arası sayılar, sporlar |
Dersin kitabı |
13) |
Yeni geleneksel karakterler, dinleme ve okuma etkinlikleri |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
14) |
Tekrar gözden geçirme ve küçük sınav 3 |
Dersin kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|