|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
JPN 101’de öğrenilenlerin, Katakana ve Hiragana’nın tekrarı, yazı, okuma, dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
2) |
Japoncada sıfat çeşitleri: NA ve İİ sıfatları |
Dersin kitabı |
3) |
Sıfatların değişik kullanımları ( isim+ na sıfatı / isim + ii sıfatı) |
Dersin kitabı |
4) |
Hoşlandığımız, sevdiğimiz şeyler hakkında konuşmak (isim +ga suki desu.) |
Dersin kitabı |
5) |
Sebep açıklama: cümle + te kara ya da isim + da kara Yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
6) |
Canlılar ve cansızların var olduklarını bildirmeimas ve arimas (aru ve iru) fiileri |
Dersin kitabı |
7) |
Alışveriş Fiyat sorma ve söyleme saati söyleme, Japoncadaki sayma sistemlerine giriş. |
Dersin kitabı |
8) |
Japonca nesneleri sayarken kullanılan son ekler, alıştırmalar (mai,kai vs) |
Dersin kitabı |
9) |
Alışveriş: son ekleri kullanarak yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
10) |
Sıfatların geçmiş zamanda kullanımları deşta,katta |
Dersin kitabı |
11) |
Sıfatlarda karşılaştırma yapmak –yori , içiban, no hoo ga+ sıfat |
Dersin kitabı |
12) |
Sebep bildirmeni ‘nin kullanımı; isteklerimizi dile getirme –nesne + ga+hoşii desu KANJİYE GİRİŞ |
Dersin kitabı |
13) |
Yapmak istediğimiz fiilleri bildirme –fiil + tai des 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
14) |
Minna no Nihongosayfa 112,113 işlenilen dilbilgisi konularının kısa tekrarı, alıştırmalar, dinleme, ezberleme ve okuma alıştırmaları 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|