|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
JPN 101’de öğrenilenlerin, Katakana ve Hiragana’nın tekrarı, yazı, okuma, dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
2) |
Japoncada sıfat çeşitleri: NA ve İİ sıfatları |
Dersin kitabı |
3) |
Sıfatların değişik kullanımları ( isim+ na sıfatı / isim + ii sıfatı) |
Dersin kitabı |
4) |
Hoşlandığımız, sevdiğimiz şeyler hakkında konuşmak (isim +ga suki desu.) |
Dersin kitabı |
5) |
Sebep açıklama: cümle + te kara ya da isim + da kara Yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
6) |
Canlılar ve cansızların var olduklarını bildirmeimas ve arimas (aru ve iru) fiileri |
Dersin kitabı |
7) |
Alışveriş Fiyat sorma ve söyleme saati söyleme, Japoncadaki sayma sistemlerine giriş. |
Dersin kitabı |
8) |
Japonca nesneleri sayarken kullanılan son ekler, alıştırmalar (mai,kai vs) |
Dersin kitabı |
9) |
Alışveriş: son ekleri kullanarak yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
10) |
Sıfatların geçmiş zamanda kullanımları deşta,katta |
Dersin kitabı |
11) |
Sıfatlarda karşılaştırma yapmak –yori , içiban, no hoo ga+ sıfat |
Dersin kitabı |
12) |
Sebep bildirmeni ‘nin kullanımı; isteklerimizi dile getirme –nesne + ga+hoşii desu KANJİYE GİRİŞ |
Dersin kitabı |
13) |
Yapmak istediğimiz fiilleri bildirme –fiil + tai des 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
14) |
Minna no Nihongosayfa 112,113 işlenilen dilbilgisi konularının kısa tekrarı, alıştırmalar, dinleme, ezberleme ve okuma alıştırmaları 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
2 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
1 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
1 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |