|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş: Kılavuzlar, Müfredat ve Materyaller |
|
2) |
Meslek ve günlük yaşam
*Meslekler, günlük rutin ve aktiviteler hakkında konuşun
*Günlük rutin
*Saat söyleme
Modal fiiller können, müssen şimdiki zamanda |
|
3) |
Olasılıkları, yetenekleri ve yükümlülükleri ifade edin
Akkusatif (-i hali) durumda sahiplik zamirleri |
|
4) |
Kartvizit; profesyonel portre
Sahiplik belirten iyelik sıfatları |
|
5) |
Yer planı, yol tarifi
Yol tariflerini sorun ve açıklayın
Konum hakkında yardım isteyin
Edatlar: in, durch, über + Akkusativ
*Edatlar: zu, an…vorbei + Dativ |
|
6) |
Bir yolculuk, turizm, gezi, ulaşım aracı planlayın
*Dative / Konum fiilleri
*Modal Fiil: wollen |
|
7) |
*Tatil hakkında konuşun
*Tatil deneyimlerini anlatın
*Bir kazayı anlatın
*Yakın geçmiş zaman: -di'li geçmiş zaman
*-di'li geçmiş zamanda haben ve sein (Sahip olmak ve olmak) |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Geçmiş hakkında konuşun
*-di'li geçmeiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller
*Aylar – Edatlar im, am |
|
10) |
*Market alışverişi; yeme alışkanlıkları
*Fiyatı sor ve cevapla
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
11) |
*Sevdiklerinizi ve sevmediklerinizi ifade edin
*Yiyecek, ölçüler ve ağırlıklar
*Soru: Welch-
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
12) |
*Moda, kıyafetler ve renkler hakkında konuşun
*Kipsel fiil: mögen
*Gösterge zamirleri: dies- ve der, das, die |
|
13) |
*Spor, vücut parçaları
*Hastalık hakkında konuşma
*Tavsiye verme
*Emir kipi
*Modal fiil: dürfen
*Accusative'de kişisel zamir |
|
14) |
Genel tekrar ve sınav hazırlığı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
2 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
1 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
2 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
2 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
1 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
1 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
1 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
2 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
1 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
1 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
1 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
1 |