|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders sunumu, Arapça dili ve kültürü hakkında bilgi, Tanışma ve kendini tanıma. Konu ile ilgili power point sunum |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
2) |
Arap Alfabesine giriş: Başlangıç, orta ve bitişler, telefuz ve işaretler; Şemsiye ve Kameriyye Harfleri Sesliler ve Çeşitleri Yazı İşaretleri Cezm/Sükûn ( ــْـ ) Şedde ( ـــّــ ) Tenvin ( ـًــٍـــٌ ) Noktalama İşaretleri |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
3) |
Kelime bazında harfleri tanıma ve yazma / 1’den 20’ye kadar sayılar. Basit temel soruları sorma ve cevaplama. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
4) |
Zamirler. Konuşma dili ve yazı dili dururmu. Kendini tanıtma. İsim Fiil ve Çeşitleri |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
5) |
Cümle, soru tipleri ve artikel / 20’den 100’e kadar sayılar |
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
6) |
Resim üzerinden bilgi aktarımı. Müzekker ve Müennes / Zamirler. Cem'i/Çoğul Çeşitleri Cem’i Sâlim A) Cem’i Müzekker Sâlim b) Cem’i Müennes Sâlim Cem’i Teksir |
Ana dili Arapça olmayanlara arapça dersi / Gramer and dialog / Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
7) |
Restoranda menü, sipariş, vermek ve hesap istemek. Müfred (Tekil), Müsenna. Genel tekrar. |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
8) |
Haftanın günlerini, mevsimler,yıllar ve ayları öğrenmek. Olumsuz ekleri. Bağlaçlar ve olumsuz ekleri. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
9) |
Saati ve havadurumunu öğrenmek. Konu ile alakalı power point sunum. İsim Cümlesi ve Ögeleri. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
10) |
Boş zaman aktivitelerini öğrenmek |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
11) |
Boş zaman aktivitelerini öğrenmek |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
12) |
Tatilde yapılan aktiviteler ile ilgili konuşmak ve yazmak. İsmin Halleri. 100 ve sonrası. |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
13) |
Sıfatların derecelendirilmeleri. Cümle üzerinde çalışma + genel tekrar. |
Ana dili Arapça olmayanlara arapça dersi / Gramer and dialog / Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye
Arapça Kursu Fono Açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İatanbul, 1998/Çalışma kağıtlar
|
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
12) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
14) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|