|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders sunumu, Arapça dili ve kültürü hakkında bilgi, Tanışma ve kendini tanıma. Konu ile ilgili power point sunum |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
2) |
Arap Alfabesine giriş: Başlangıç, orta ve bitişler, telefuz ve işaretler; Şemsiye ve Kameriyye Harfleri Sesliler ve Çeşitleri Yazı İşaretleri Cezm/Sükûn ( ــْـ ) Şedde ( ـــّــ ) Tenvin ( ـًــٍـــٌ ) Noktalama İşaretleri |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
3) |
Kelime bazında harfleri tanıma ve yazma / 1’den 20’ye kadar sayılar. Basit temel soruları sorma ve cevaplama. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
4) |
Zamirler. Konuşma dili ve yazı dili dururmu. Kendini tanıtma. İsim Fiil ve Çeşitleri |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
5) |
Cümle, soru tipleri ve artikel / 20’den 100’e kadar sayılar |
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
6) |
Resim üzerinden bilgi aktarımı. Müzekker ve Müennes / Zamirler. Cem'i/Çoğul Çeşitleri Cem’i Sâlim A) Cem’i Müzekker Sâlim b) Cem’i Müennes Sâlim Cem’i Teksir |
Ana dili Arapça olmayanlara arapça dersi / Gramer and dialog / Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
7) |
Restoranda menü, sipariş, vermek ve hesap istemek. Müfred (Tekil), Müsenna. Genel tekrar. |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
8) |
Haftanın günlerini, mevsimler,yıllar ve ayları öğrenmek. Olumsuz ekleri. Bağlaçlar ve olumsuz ekleri. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
9) |
Saati ve havadurumunu öğrenmek. Konu ile alakalı power point sunum. İsim Cümlesi ve Ögeleri. |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
10) |
Boş zaman aktivitelerini öğrenmek |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
11) |
Boş zaman aktivitelerini öğrenmek |
Arapça Kursu, Fono açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İstanbul, 1998 / Çalışma Kağıtları |
12) |
Tatilde yapılan aktiviteler ile ilgili konuşmak ve yazmak. İsmin Halleri. 100 ve sonrası. |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
13) |
Sıfatların derecelendirilmeleri. Cümle üzerinde çalışma + genel tekrar. |
Ana dili Arapça olmayanlara arapça dersi / Gramer and dialog / Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye
Arapça Kursu Fono Açıköğretim Kurumu Yayınları, Kitap 1, İatanbul, 1998/Çalışma kağıtlar
|
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|