|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Küreselleşme Nedir? |
Eric Hobsbawm’ın okuma parçası. |
3) |
Türkiye’de Neoliberal Dönüşüm |
Ziya Öniş ve Fikret Şenses’in okuma parçası |
4) |
İstanbul’da Günlük Hayat |
Film Gösterimi |
5) |
İstanbullu Olmak ve Arabesk Kültür |
Ayşe Öncü’nün makalesi |
6) |
Küreselleşme ve İstanbul |
Martin Stokes’un makalesi |
7) |
Yeni Yaşam Stilleri |
Rıfat Bali’nin kitabı |
8) |
Konuk konuşmacı |
Geoffrey Bowe’un sunumu |
9) |
Şehir Soylulaştırması |
Çağlar Keyder’in makalesi |
10) |
Şehir Soylulaştırması 2 |
Tarlabaşı’daki dönüşüm üzerine bir sunum |
11) |
Küresel Tüketim Kültürü ve İstanbul’da Barınma |
Ayşe Öncü’nün Makalesi |
12) |
Asmaslımescit ve Cihangir’in Dönüşümü |
Nihal Coşkun ve Selcen Yalçın’ın makalesi |
13) |
Belgesel Gösterimi |
Ekümenepolis isimli belgesel |
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Hobsbawm, Eric. (2007) Globalisation, Democracy and Terrorism, London: Abacus. pp. 1-15
Öniş, Ziya & Fikret Şenses. (2009) “The New Phase of Neo-liberal Restructing in Turkey”, in Turkey and the Global Economy by Ziya Öniş & Fikret Şenses, New York: Routledge. pp. 1-10
Öncü, Ayşe. (1999) “Istanbulites and Others: The Cultural Cosmology of Being Middle Class in the Era of Globalism”, in Çağlar Keyder İstanbul: Between the Global and Local, USA: Rowman and Littlefield Publishers, pp. 95-120
Stokes, Martin. (1999) “Sounding Out: The Culture Industries and Globalization of Istanbul”, in Çağlar Keyder İstanbul: Between the Global and Local, USA: Rowman and Littlefield Publishers, pp. 121-140
Bali, Rıfat. (2009) From Tarz-ı Hayat to Life Style, İstanbul: İletişim, pp.134-174
Öncü, Ayşe. (1997) “The Myth of the ‘Ideal Home’: Travel Across Culture Border to Istanbul”, in Ayşe Öncü and Petra Weyland Space, Culture and Power: New Identities in Globalizing Cities, USA: Macmillan.
Coşkun, Nihal & Selcen Yalçın. (2007) “Gentrification In a Globalising World, Case Study: Istanbul”, |
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|