|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Küreselleşme Nedir? |
Eric Hobsbawm’ın okuma parçası. |
3) |
Türkiye’de Neoliberal Dönüşüm |
Ziya Öniş ve Fikret Şenses’in okuma parçası |
4) |
İstanbul’da Günlük Hayat |
Film Gösterimi |
5) |
İstanbullu Olmak ve Arabesk Kültür |
Ayşe Öncü’nün makalesi |
6) |
Küreselleşme ve İstanbul |
Martin Stokes’un makalesi |
7) |
Yeni Yaşam Stilleri |
Rıfat Bali’nin kitabı |
8) |
Konuk konuşmacı |
Geoffrey Bowe’un sunumu |
9) |
Şehir Soylulaştırması |
Çağlar Keyder’in makalesi |
10) |
Şehir Soylulaştırması 2 |
Tarlabaşı’daki dönüşüm üzerine bir sunum |
11) |
Küresel Tüketim Kültürü ve İstanbul’da Barınma |
Ayşe Öncü’nün Makalesi |
12) |
Asmaslımescit ve Cihangir’in Dönüşümü |
Nihal Coşkun ve Selcen Yalçın’ın makalesi |
13) |
Belgesel Gösterimi |
Ekümenepolis isimli belgesel |
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Hobsbawm, Eric. (2007) Globalisation, Democracy and Terrorism, London: Abacus. pp. 1-15
Öniş, Ziya & Fikret Şenses. (2009) “The New Phase of Neo-liberal Restructing in Turkey”, in Turkey and the Global Economy by Ziya Öniş & Fikret Şenses, New York: Routledge. pp. 1-10
Öncü, Ayşe. (1999) “Istanbulites and Others: The Cultural Cosmology of Being Middle Class in the Era of Globalism”, in Çağlar Keyder İstanbul: Between the Global and Local, USA: Rowman and Littlefield Publishers, pp. 95-120
Stokes, Martin. (1999) “Sounding Out: The Culture Industries and Globalization of Istanbul”, in Çağlar Keyder İstanbul: Between the Global and Local, USA: Rowman and Littlefield Publishers, pp. 121-140
Bali, Rıfat. (2009) From Tarz-ı Hayat to Life Style, İstanbul: İletişim, pp.134-174
Öncü, Ayşe. (1997) “The Myth of the ‘Ideal Home’: Travel Across Culture Border to Istanbul”, in Ayşe Öncü and Petra Weyland Space, Culture and Power: New Identities in Globalizing Cities, USA: Macmillan.
Coşkun, Nihal & Selcen Yalçın. (2007) “Gentrification In a Globalising World, Case Study: Istanbul”, |
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|