|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Barok’tan Klasizime geçiş, Sonat formu |
cd |
2) |
J. Haydn ve W. A. Mozart oda Müziği formu |
dvd |
3) |
W. A. Mozart – L. V. Beethoven |
cd dvd |
4) |
Romantik Devrin Genel Tanımı, F.Schubert Lied tanımı |
|
5) |
Alman romantikler R. Schumann, J.Brahms |
cd |
6) |
Fransız Romantikler C.Saint Saens, Cesar Frank, G.Bizet |
|
7) |
Polonyalı Romantik F. Chopin, Polonez, Vals, Mazurka tanımı |
Notaların incelenmesi |
8) |
Macar Romantik F. Lizst Rapsodi tanımı |
cd |
9) |
Rus Romantikler P.İ Tchaykovsky, S.Rachmaninov |
|
10) |
Nordik Romantikler E. Greig , J. Sibelius |
|
11) |
İtalyan Operası G. Rossini, G. Puccini, G. Verdi |
cd , dvd |
12) |
19.YY sonu ve 20.YYın ilk yarısı muzik dünyası C.Debussy, M.Ravel, Carl Orff |
cd |
13) |
Rusya’da S.Prokofiev, I. Stravinsky, D.Shostakovich, Borodin |
dvd |
14) |
Türkiye’de Müzik ve Genel Tekrar |
cd |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|