Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci;
1- Değişik ve yenilikçi tiyatro türlerini ve çağdaş tiyatro algısını tanır, kavrar ve değerlendirir.
2- Edebi metinleri değerlendirme, analiz etme, sentezleme ve yorumlama yeteneğini geliştirir, eleştirsel düşünme ve yazma kabileyeti kazanır.
3- Anafikir, konu, tema, olay örgüsü ve edebi karakter gibi temel tiyatro yazımı kavramlarını tanır, kavrar ve uygulmaya geçirir.
4- Seçilen oyunların, yazarlarını biografilerini, dönemlerini inceler, tarihsel, kültürel ve içeriksel bağlantılarını kurar, günümüzle karşılaştırır ve tartışır.
5- Bir edebi metni farklı bakış açılarıyla değerlendirmeyi öğrenir, değerlendirir ve tartışır.
6- Edebi metinleri evrensel kuramlarla bağdaştırır, yorum yapma , sentezleme ve yorumlama becerilerini geliştirir
7-Tiyatro sanatının işlevini, eğitim, eğlence ve aydınlanma( toplumsal gelişim) alanlarında , dramatik yapı ve tiyatral eleştiri yoluyla analiz eder , tartışır.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
Tiyatro , Senaryo nedir? Senaryo ve roman incelenmesi.
- Çehov kısa oyunlar, küçük prens.
|
2) |
Tiyatronun İşlevi ve Tiyatro Terimleri |
Tartışma: Sanat/Tiyatro lüks müdür ihtiyaç mıdır? |
3) |
Oyunlara eleştirsel bakış |
Tiyatro Eleştirileri okuma. |
4) |
Metin/Oyun Analiz Metodları
|
Avangard Tiyatro kısa oyunlar
Peter Bürger ve Cristopher Inn
|
5) |
Edebi Tahlil |
Tür, Tarz, Anafikir, Fabel, Tema, Olay Örgüsü, dramatik yapı. |
6) |
Oyun okuma ve tartışma |
Suskun Saat – Serkan Üstüner |
7) |
Abüsrd Tiyatro |
Samuel Beckett, Eugune Ionesco |
8) |
Dramaturjiye giriş |
Hülya Nutku’ “ Dramaturji Sahne Bilimi” |
9) |
Oyun Okuma / Analiz ve Tartışma
Grotowoski Metodu |
Thomas Richards- Grotowski Tekniği
|
10) |
Suratına (in yer face) Tiyatro ve İngiltere |
Royal Court: Anthony Neilson, Joe Penhall, Sarah Kane. |
11) |
Oyun Okuma / Yorumla ve Münazara |
Sarah Kane – Havaya Uçurulmuş |
12) |
Oyun Seyretme , Analiz etme ve Tartışma |
Philip Ridley, Martin McDonagh or Mark Ravenhill. |
13) |
Münazara / Beyin Fırtınası
Tiyatroda Şiddet
|
Ders dönemi içinde seçilen bir oyun üzerine tartışma. |
14) |
Oyun Analizi ve Tartışma / Eleştiri Yazma |
Seçilen çağdaş bir tiyatro oyunu izlenecektir. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|