|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat Nedir? Sanatçı Kimdir? |
WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985 |
2) |
Antik Sanat ve Arkeoloji |
Gombrich Sanatın Öyküsü, Bölüm 1 |
3) |
Mısır Sanatı Piramitler, Resim ve Heykel |
FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 2
|
4) |
Antik Yunan Mimarisi |
FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4
|
5) |
Antik Yunan Resim ve Heykel |
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4
|
6) |
Roma Sanatı&Mimarisi ve Şehirler |
WHEELER, Mortimer, Roma Sanatı ve Mimarlığı, Homer Kitabevi, İstanbul, 2005
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
|
7) |
İstanbul Arkeoloji Müzesi’ne ziyaret |
|
8) |
Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), |
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 7
ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984
FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993
|
9) |
Hristiyanlık ve Erken Hristiyan Sanatı (Bizans Dönemi) |
Rodlay, L., Byzantine Art and Archeology
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
|
10) |
Ortaçağ Sanatları (erken Avrupa şehirleri, katedraller ve küçük el sanatları ) |
DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998.
PRIENE, Ortaçağ’da Kentler
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 9-10
|
11) |
Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Italya’da) |
MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970.
ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma
BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London.
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
|
12) |
Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Kuzey Avrupa’da) |
BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 14/17
|
13) |
Barok Sanatı |
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 19-20 |
14) |
Sanatta Akımlar |
LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
GOMBRICH, E.H., The Story of Art, Phaidon
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I.
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit
HARTT, Friedrich. Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, Fourth Edition.
LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü
BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul.
MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970.
ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma
BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London.
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998.
PRIENE, Ortaçağ’da Kentler
RODLAY, L., Byzantine Art and Archeology
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984
FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |