|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat Nedir? Sanatçı Kimdir? |
WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985 |
2) |
Antik Sanat ve Arkeoloji |
Gombrich Sanatın Öyküsü, Bölüm 1 |
3) |
Mısır Sanatı Piramitler, Resim ve Heykel |
FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 2
|
4) |
Antik Yunan Mimarisi |
FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4
|
5) |
Antik Yunan Resim ve Heykel |
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4
|
6) |
Roma Sanatı&Mimarisi ve Şehirler |
WHEELER, Mortimer, Roma Sanatı ve Mimarlığı, Homer Kitabevi, İstanbul, 2005
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
|
7) |
İstanbul Arkeoloji Müzesi’ne ziyaret |
|
8) |
Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), |
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 7
ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984
FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993
|
9) |
Hristiyanlık ve Erken Hristiyan Sanatı (Bizans Dönemi) |
Rodlay, L., Byzantine Art and Archeology
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
|
10) |
Ortaçağ Sanatları (erken Avrupa şehirleri, katedraller ve küçük el sanatları ) |
DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998.
PRIENE, Ortaçağ’da Kentler
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 9-10
|
11) |
Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Italya’da) |
MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970.
ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma
BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London.
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
|
12) |
Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Kuzey Avrupa’da) |
BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 14/17
|
13) |
Barok Sanatı |
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 19-20 |
14) |
Sanatta Akımlar |
LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
GOMBRICH, E.H., The Story of Art, Phaidon
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I.
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit
HARTT, Friedrich. Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, Fourth Edition.
LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü
BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul.
MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970.
ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma
BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London.
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998.
PRIENE, Ortaçağ’da Kentler
RODLAY, L., Byzantine Art and Archeology
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984
FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|