|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Geleneksel Türk El Sanatları |
ASLANAPA, Oktay, Türk Sanatı |
3) |
Geleneksel Türk Resmi (minyatür) |
MAHİR, Banu, Osmanlı Minyatür Sanatı |
4) |
Osmanlı Döneminde Batılılaşma ve Sanata Yansıması (Mimari-resim) Türk Resminde Üslüp Gelişmeleri |
GERMANER, S.-İNANKUR, Z., Oryantalistlerin İstanbulu |
5) |
İlk Türk Ressamları & Türkiye’de Yabancı Ressamlar
Şeker Ahmed Paşa, Süleyman Seyyid, Halil Paşa, Diyarbakırlı Tahsin, Osman Nuri, Ayvazovski, Zonaro...
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi |
6) |
Gezi:Dolmabahçe Sarayı |
|
7) |
Osman Hamdi Bey- Güzel Saatlar Akademisi (Sınai-i Nefîse)
II. Meşrutiyet ve Türk Snatında Yeni Açılımlar (Kadın Ressamlar- Hale Asaf, Melek Celal, Celile Hikmet, Müfide Kadi...)
|
CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi,
DEMİRSAR, Belgin, Osman Hamdi Tablolarında Gerçekle İlişkiler,
|
8) |
Gezi: Pera Müzesi |
|
9) |
Ara Sınav- 1914 Dönemi & Birinci Ulusal Mimarlık Akımı
Nazmi Ziya Güran, İbrahim Çallı , Avni Liifj, Feyhaman Duran, Namık İsmail, Ruhi Arel, Hikmet Onat Arch: Vedat Tek, Kemalleddin Bey
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
10) |
Gezi:Feyhaman Duran House |
|
11) |
Türk Sanatında Modern Dönemde Heykel ve Öncüler: Müstakil Ressam ve Heykeltarşlar Birliği
Sculptor: İhsan Özsoy, İsa Behzat, Mehmed Bahri, Nijat Sirel Painters:Zeki Kocamemi, Ali Avni Çelebi, Muhittin Sebati, Hale Asaf, Şeref Kamil Akdik, Cevat Dereli
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı; www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
12) |
Cumhuriyet ve Resim-Heykelde Yeni bir Bakış- “d” Grubu (1933-1951) Türk Sanatında Kimlik Sorunları
Nurullah Berk, Cemal Tollu, Abidin Dino, Elif Naci, Zeki Faik İzer,Zühtü Müridoğlu Bedri Rahmi Eyüboğlu, Halil Dikmen, Salih Urallı,Cemal Nadir Güler, Turgut Zaim, Eşref Üren, Şeref Akdik, Sabri Berkel, Fahrünnisa Zeid.
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı; www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
13) |
Gezi- Sabancı Müzesi:"Bir Ülke Değişirken" SSM Resim Koleksiyonu |
|
14) |
Yenilers” ( 1940...) ve “On” lar Grupları (1950...)
Nuri İyem, Selim Turan, Léopold Lévy, Mümtaz Yener, Haşmet Akal, Avni Arbaş, Turgut Atalay, Malik Aksel, Turgut Zaim, Cihat Burak, Bedri Rahmi Eyüboğlu Mehmet Pesen, Leyla Gamsız, Nedim Günsür, Orhan Peker
Gezi:Istanbul Modern Müzesi |
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr
|
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
ASLANAPA, Oktay, Türk Sanatı
CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, 2 cilt, Erol Kerim Aksoy Kültür, Eğitim, Spor ve Sağlık Vakfı Yayını, İstanbul, 1995.
DEMİRSAR, Belgin, Osman Hamdi Tablolarında Gerçekle İlişkiler, Ankara 1989
GERMANER, S.-İNANKUR, Z., Oryantalistlerin İstanbulu, Türkiye İş Bankası Yayını, İstanbul, 2002.
GERMANER, S., “Batı Tarzı Resmin Osmanlı Yaşamına Katılışı ve Yarattığı Ortamlar”, 19. Yüzyıl İstanbulunda Sanat Ortamı, Habitat II’ye Hazırlık Sempozyumu, 14-15 Mart 1996, Bildiriler, İstanbul, 1996, s.129-137.
MAHİR, Banu, Osmanlı Minyatür Sanatı, İstanbul 2005.
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, 4 Cilt, Tiglat Yayınevi, İstanbul, 1980.
RENDA, G., “Resim ve Heykel”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.933 vd.
RENDA, G., “Sanatta Etkileşim”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.1091-1121.
TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986.
www.lebriz.com.tr,
www.turkish paintings.com.tr,
www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. |
|
2) |
Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|
3) |
Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. |
|
4) |
Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. |
|
6) |
Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. |
|
7) |
En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
|
8) |
Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. |
|
9) |
Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. |
|
11) |
Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. |
|
12) |
Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir. |
|
14) |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. |
|
15) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
16) |
Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. |
|
17) |
Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. |
|
18) |
Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |
|