|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Geleneksel Türk El Sanatları |
ASLANAPA, Oktay, Türk Sanatı |
3) |
Geleneksel Türk Resmi (minyatür) |
MAHİR, Banu, Osmanlı Minyatür Sanatı |
4) |
Osmanlı Döneminde Batılılaşma ve Sanata Yansıması (Mimari-resim) Türk Resminde Üslüp Gelişmeleri |
GERMANER, S.-İNANKUR, Z., Oryantalistlerin İstanbulu |
5) |
İlk Türk Ressamları & Türkiye’de Yabancı Ressamlar
Şeker Ahmed Paşa, Süleyman Seyyid, Halil Paşa, Diyarbakırlı Tahsin, Osman Nuri, Ayvazovski, Zonaro...
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi |
6) |
Gezi:Dolmabahçe Sarayı |
|
7) |
Osman Hamdi Bey- Güzel Saatlar Akademisi (Sınai-i Nefîse)
II. Meşrutiyet ve Türk Snatında Yeni Açılımlar (Kadın Ressamlar- Hale Asaf, Melek Celal, Celile Hikmet, Müfide Kadi...)
|
CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi,
DEMİRSAR, Belgin, Osman Hamdi Tablolarında Gerçekle İlişkiler,
|
8) |
Gezi: Pera Müzesi |
|
9) |
Ara Sınav- 1914 Dönemi & Birinci Ulusal Mimarlık Akımı
Nazmi Ziya Güran, İbrahim Çallı , Avni Liifj, Feyhaman Duran, Namık İsmail, Ruhi Arel, Hikmet Onat Arch: Vedat Tek, Kemalleddin Bey
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
10) |
Gezi:Feyhaman Duran House |
|
11) |
Türk Sanatında Modern Dönemde Heykel ve Öncüler: Müstakil Ressam ve Heykeltarşlar Birliği
Sculptor: İhsan Özsoy, İsa Behzat, Mehmed Bahri, Nijat Sirel Painters:Zeki Kocamemi, Ali Avni Çelebi, Muhittin Sebati, Hale Asaf, Şeref Kamil Akdik, Cevat Dereli
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı; www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
12) |
Cumhuriyet ve Resim-Heykelde Yeni bir Bakış- “d” Grubu (1933-1951) Türk Sanatında Kimlik Sorunları
Nurullah Berk, Cemal Tollu, Abidin Dino, Elif Naci, Zeki Faik İzer,Zühtü Müridoğlu Bedri Rahmi Eyüboğlu, Halil Dikmen, Salih Urallı,Cemal Nadir Güler, Turgut Zaim, Eşref Üren, Şeref Akdik, Sabri Berkel, Fahrünnisa Zeid.
|
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı; www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
13) |
Gezi- Sabancı Müzesi:"Bir Ülke Değişirken" SSM Resim Koleksiyonu |
|
14) |
Yenilers” ( 1940...) ve “On” lar Grupları (1950...)
Nuri İyem, Selim Turan, Léopold Lévy, Mümtaz Yener, Haşmet Akal, Avni Arbaş, Turgut Atalay, Malik Aksel, Turgut Zaim, Cihat Burak, Bedri Rahmi Eyüboğlu Mehmet Pesen, Leyla Gamsız, Nedim Günsür, Orhan Peker
Gezi:Istanbul Modern Müzesi |
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr
|
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
ASLANAPA, Oktay, Türk Sanatı
CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, 2 cilt, Erol Kerim Aksoy Kültür, Eğitim, Spor ve Sağlık Vakfı Yayını, İstanbul, 1995.
DEMİRSAR, Belgin, Osman Hamdi Tablolarında Gerçekle İlişkiler, Ankara 1989
GERMANER, S.-İNANKUR, Z., Oryantalistlerin İstanbulu, Türkiye İş Bankası Yayını, İstanbul, 2002.
GERMANER, S., “Batı Tarzı Resmin Osmanlı Yaşamına Katılışı ve Yarattığı Ortamlar”, 19. Yüzyıl İstanbulunda Sanat Ortamı, Habitat II’ye Hazırlık Sempozyumu, 14-15 Mart 1996, Bildiriler, İstanbul, 1996, s.129-137.
MAHİR, Banu, Osmanlı Minyatür Sanatı, İstanbul 2005.
RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, 4 Cilt, Tiglat Yayınevi, İstanbul, 1980.
RENDA, G., “Resim ve Heykel”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.933 vd.
RENDA, G., “Sanatta Etkileşim”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.1091-1121.
TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986.
www.lebriz.com.tr,
www.turkish paintings.com.tr,
www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
|
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
|
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
|
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
3 |
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
3 |