|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
THE WORLD OF LATE ANTIQUITY
|
Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254.
On-line sources: Selections from the Bible |
2) |
BYZANTIUM AND ISLAM
Byzantine icons
Byzantium and Europe |
Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art”
On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) |
ARTS OF THE ISLAMIC WORLD.
Mosque and palace.
Luxury arts in the Islamic world.
Celtic and Germanic arts of Northern Europe |
Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe”
On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) |
EARLY MEDIEVAL WEST
Sutton Hoo ship burial
|
|
5) |
GOTHIC ART AND ARCHITECTURE
The Gothic cathedral
Gothic sculpture and decorative arts
The Fourteenth Century in Europe |
Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” and Chapter
12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) |
Selection of Isms in European art |
|
7) |
From Gothic to Renaissance: The Fourteenth Century in Italy |
Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
8) |
Beauty, Science, and Spirit in Italian Art: The High Renaissance and Mannerism” |
Chapter 22 |
9) |
Humanism and the Allure of Antiquity: Fifteenth Century Italian Art”
|
Chapter 21 |
10) |
Of Popes, Peasants, Monarchs, and Merchants: Baroque and Rococo Art |
Chapter 24 |
11) |
Neoclassicism and the Industrial Revolution |
Chapter 25 |
12) |
Modernism, modernity, and modern art. |
Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in
The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven:
Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) |
Sculpture and Photography: From Academy to Arcades |
Potts, The Sculptural Imagination |
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|