|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarih Öncesi Sanat ve Din |
ROSENBERG, Donna, Dünya Mitolojisi, İmge Kitabevi, 1998 |
2) |
Antik Mısır Mitolojisi ve Din |
SEYİDOĞLU, Bilge, Mitoloji Metinler-Tahliller, Kayseri 1995 |
3) |
Yunan Mitolojisi ve Sanat |
HAMILTON, Edith, Mitologya,
ERHAT, Azra, Mitoloji Sözlüğü
|
4) |
Antik Yunan Sanatı-Heykel ve Resim |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
5) |
Ziyaret :Istanbul Arkeoloji Müzesi |
|
6) |
Asya Sanatı ve Budizm |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
7) |
Hristiyanlık ve Hristiyan Sanatı |
DEİCHMANN, F.W., Frühchristliche Kirchen in Rom, Basel 1948 Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 2000. |
8) |
Erken Hristiyanlık- Bizans Sanatı |
D.TALBOT Rice, The Byzantines (Ancient Peoples and Places), London 1962
JENSEN, Robin Margaret,Understanding Early Christian Art, 2000
|
9) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Ortaçağ |
BORCHGRAVE Helen de, A Journey into Christian Art, 2000. |
10) |
Ziyaret: Khora Monestry-Kariye Müzesi |
|
11) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Rönesans |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
|
12) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Barok |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12
|
13) |
İslam Felsefesi- Sanat&Mimarlık (Erken ve Ortaçağ) |
GRABAR, O.,İslam Sanatının Oluşumu, İstanbul,1988 YETKİN,
ÇORUHLU, Y.,Türk İslam Sanatının ABC’si,Kabalcı Yayınevi,İstanbul, 2000
|
14) |
Osmanlı Sanatı ve Mimarlığı |
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
|
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I.
CÖMERT, B., Mitoloji ve İkonografi, Ankara 1999.
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|