ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4764 Demokratik Teori Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin siyaset teorisinin en önemli kavramlarından biri olan demokrasi kavramı ile analitik ve kritik olarak ilgilenmesini sağlamaktır. Bütün siyaset teorisi derslerinin olduğu gibi bu dersin de amaçlarından biri öğrencileri temel demokratik teori metinlerini derinlemesine okuyacak düzeye getirebilemek ve öğrencileri siyaseti daha iyi kavrayabilecekleri bir takım kavramlarla tanıştırmaktır. Ders boyunca öğrenciler güç dağılımı, refah dağılımı ve azınlık gruplarının tanınması gibi özel konular hakkında derin bilgi sahibi olacaktır. Küreselleşen dünyada demokrasinin geleceği de derste tartışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

I. Yunan demokrasisinin temel siyasi kurumlarını ve ilkelerini tanımlar;
II. Temel siyaset teorilerini ve bunların farklı demokrasi anlayışlarını kavrar;
III. Temel siyaset teorilerini eleştirel gözle değerlendirir;
IV. Halk, temsil, hesap verme sorumluluğu gibi demokratik teorinin temel ve tartışmalı kavramlarını birbirinden ayırır ve analiz eder;
V. Modern demokrasinin kurumlarının işleyişini bu farklı teorilerinin ışığında değerlendirir.

Dersin İçeriği

Teori ve pratikte demokrasi, katılımcı ve müzakereci demokrasi, demokrasinin felsefi altyapısı, çoğulculuk ve elitizm, gelir dağılımı ve ekonomik eşitlik, çok kültürlülük, küreselleşme, demokrasi ihracı, demokrasiye alternatifler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Demokrasi modelleri • David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 1. • Mark Bevir, “Representative Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1188 – 1190.
3) Katılımcı ve müzakereci demokrasi • Mark Bevir, “Participatory Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1018-1019. • Benjamin Barber, Selections from Strong Democracy (1984)* • Carole Pateman, “Participatory Democracy Revisited.” Perspectives on Politics 10:1 (2012): 7-19. • James S. Fishkin, “Deliberative Polling: Executive Summary.” Center for Deliberative Democracy. http://cdd.stanford.edu/polls/docs/summary/
4) Demokrasinin felsefi yapıtaşları • Aristotle, Selections from Politics (335-323 B.C.)* • John Locke, Selections from The Second Treatise on Government (1688) * • John Stuart Mill, Selections from On Liberty (1859)* Suggested: • David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapters 2 and 3.
5) Çoğulculuk ve elitizm • Curtis V. Smith, “Elitism vs. Pluralism: Of Robert Dahl, the Working Middle Class Vote and the 2008 Presidential Election”, Kansas City, Kansas Community College, E-Journal, vol 2. No.2 (October 2008), Section Review of Who Governs? http://www.kckcc.edu/docs/default-source/ejournal/archives/elitism-vs-pluralism-of-robert-dahl-the-working-middle-class-vote-and-the-2008-presidential-election.pdf • C. Wright Mills. “The Mass Society” and “The Higher Circles” in The Power Elite. (Oxford Press, 1956) • Joseph Schumpeter. Capitalism, Socialism and Democracy. (London and New York: Routledge, 2003), 269-273. Suggested: • David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 5: 141-157.
6) Demokrasi ve dağılım • Ian Shapiro. The State of Democratic Theory. (Princeton University Press, 2006), Chapter 5
7) Ara Sınav
8) Çok kültürcülük: Felsefi gerekçeler • Charles Taylor, “The Politics of Recognition.” In Multiculturalism, edited by Amy Gutmann (Princeton University Press, 1994): 25-44, 51-73 • Will Kymlicka. Multicultural Citizenship. (Clarendon Press, Oxford: 1996), Chapter 5. • Song, Sarah, "Multiculturalism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), forthcoming https://plato.stanford.edu/entries/multiculturalism/
9) Çok kültürcülük: Eleştiriler I • Susan Moller Okin, “Is Multiculturalism Bad for Women?,” Princeton University Press, 1999, 7-24.
10) Çok kültürcülük: Eleştiriler II • Kenan Malik, “The Failure of Multiculturalism,” The Foreign Affairs, 2015 https://www.foreignaffairs.com/articles/western-europe/failure-multiculturalism • Will Kymlicka, “Multiculturalism: Success, Failure and the Future”, Transatlantic Council on Migration http://www.migrationpolicy.org/sites/default/files/publications/TCM-Multiculturalism-Web.pdf
11) Küreselleşme ve demokrasi • David Held. “The transformation of political community: rethinking democracy in the context of globalization” in Democracy’s Edges, edited by Ian Shapiro and Casiano Hacker-Cordon. (Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1999): 84-111.
12) Demokrasi ihracı • Peter Burnell, “Does International Democracy Promotion Work?” Bonn : Dt. Inst. für Entwicklungspolitik, 2007. – (Discussion Paper / Deutsches Institut für Entwicklungspolitik ; 17/2007) ISBN 978-3-88985-354-7
13) Demokrasi tek alternative mi? • Eric Li, “Why China’s Political Model is Superior,” The New York Times. Feb 16., 2012. http://www.nytimes.com/2012/02/16/opinion/why-chinas-political-model-is-superior.html • Yasheng Huang, “Why Democracy Still Wins”, Global Policy Journal Blog, April 25, 2014. http://www.globalpolicyjournal.com/blog/25/04/2014/why-democracy-still-wins-critique-eric-x-li%E2%80%99s-%E2%80%9C-tale-two-political-systems%E2%80%9D
14) GENEL DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları: No coursebook other than the assigned articles -Haftalık okumaların dışında kaynak gerekememektedir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 102
Sunum / Seminer 1 0.5
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 149.5

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı