ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4723 Toplum Bilimleri Felsefesi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, 20. Yüzyılın en önemli düşünürlerinden Hannah Arendt ve onun siyaset felsefesi üzerine yapılandırılmıştır. Arendt’in Batı felsefesine yönelik eleştirilerini anlamlandırırken, tarihin insan özgürlüğünün gerçekleşmesinde gelişimsel bir süreç olduğunu değerlendirir. Dersin ana temaları totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, devrimler, sorumluluk ve muhakemedir. Ders Arendt hakkında bir girizgah sunduktan sonar çalışmalarını 20. Yüzyılın daha geniş entelektüel hayatı bağlamında yorumlar ve günümüzdeki önemini vurgular.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

I. Hannah Arendt’in siyaset teorisinin temel kavramlarına yaklaşımlarını tanımlar;
II. Çalışmalarının izlediği seyri eleştirel açıdan inceler;
III. Çalışmalarını 20. Yüzyılın entelektüel hayatı bağlamında tartışır;
IV. Arendt’in eserlerinin güncel önemini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, güç ve özgürlük, devrimler, sorumluluk ve muhakeme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri • Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3.
3) Eichmann Davası ile İlgili Konular • Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20
4) Kötülüğün Sıradanlığı I • Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252
5) Kötülüğün Sıradanlığı II • “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta
6) Arasınav
7) Totaliteryenliği Anlamak • The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302
8) Totaliterlik: Araçları ve Metotları • The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479
9) İnsanlık Durumu • Between Past and Future: Preface, pp.3-15 • The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58 • Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4.
10) Ara Sınav - 2
11) Modernite Problemi • The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294-
12) Devrim • On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132.
13) Gerçek ve Post-gerçek • “Truth and Politics”
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Arendt, Eichmann in Jerusalem Arendt, The Human Condition Arendt, On Revolution Arendt, The origins of Totalitarianism
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 102
Sunum / Seminer 1 0.5
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 2 6
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 147.5

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı