SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4723 | Toplum Bilimleri Felsefesi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, 20. Yüzyılın en önemli düşünürlerinden Hannah Arendt ve onun siyaset felsefesi üzerine yapılandırılmıştır. Arendt’in Batı felsefesine yönelik eleştirilerini anlamlandırırken, tarihin insan özgürlüğünün gerçekleşmesinde gelişimsel bir süreç olduğunu değerlendirir. Dersin ana temaları totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, devrimler, sorumluluk ve muhakemedir. Ders Arendt hakkında bir girizgah sunduktan sonar çalışmalarını 20. Yüzyılın daha geniş entelektüel hayatı bağlamında yorumlar ve günümüzdeki önemini vurgular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Hannah Arendt’in siyaset teorisinin temel kavramlarına yaklaşımlarını tanımlar; II. Çalışmalarının izlediği seyri eleştirel açıdan inceler; III. Çalışmalarını 20. Yüzyılın entelektüel hayatı bağlamında tartışır; IV. Arendt’in eserlerinin güncel önemini değerlendirir. |
Totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, güç ve özgürlük, devrimler, sorumluluk ve muhakeme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri | • Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3. | |
3) | Eichmann Davası ile İlgili Konular | • Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20 | |
4) | Kötülüğün Sıradanlığı I | • Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252 | |
5) | Kötülüğün Sıradanlığı II | • “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta | |
6) | Arasınav | ||
7) | Totaliteryenliği Anlamak | • The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302 | |
8) | Totaliterlik: Araçları ve Metotları | • The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479 | |
9) | İnsanlık Durumu | • Between Past and Future: Preface, pp.3-15 • The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58 • Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4. | |
10) | Ara Sınav - 2 | ||
11) | Modernite Problemi | • The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294- | |
12) | Devrim | • On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132. | |
13) | Gerçek ve Post-gerçek | • “Truth and Politics” | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | Arendt, Eichmann in Jerusalem Arendt, The Human Condition Arendt, On Revolution Arendt, The origins of Totalitarianism |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 12 | 36 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 102 | |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 147.5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |