ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL3315 Siyasi Düşünce I Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, siyasi düşüncenin tarihine ilişkin sorgulamanın ilk bölümüdür. Sokrates zamanından bu yana, filozoflar adaletin doğası, iyi yaşam, devletin rolü, siyasi rejimler, vatandaşlık, özgürlük, hukuk ve bu kavramlar arasındaki ilişki hakkında temel sorular sordular. Dersin ilk bölümünde, bu sorulara moderniteye dek verilen cevaplar, siyasi düşünce alanında bilgi birikimi oluşumunda belirleyici olan metinlerin yakından okunmasıyla değerlendirilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Antik Yunan ve Antik Roman siyasi düşüncesinin, Orta Çağ ve erken modern Avrupa siyaset teorisinin temel kavramlarını ve sorularını tanımlar;
2. Bu sorulara verilen cevapları önemli düşünürlerle açıklar;
3. Zaman içerisinde bu kavramların tanımındaki sürekliliği ve değişimi tartışır;
4. Siyasi düşünce tarihini değerlendirirken Küresel Kuzey-merkezli ve erkek odaklı yaklaşımları eleştirel bakışla değerlendirir;
5. Modern politik yaşam için bu soruların alaka düzeyini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Antik Yunan ve Antik Roma siyasal düşüncesi (Sokrates, Platon, Aristoteles, Cicero), Orta Çağ’da siyasi düşünce (St. Augustine, Thomas Aquinas, Farabi, Ibn Haldun), modern döneme geçiş (Machiavelli), Toplum Sözleşmesine dair geleneksel ve yeni yaklaşımlar (Thomas Hobbes, John Locke, Jean Jacques Rousseau, Carole Pateman & Charles Mills).

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Siyasi Düşünce Tarihi Nasıl Okunur? Skinner, Q. (1972). Motives, intentions and the interpretation of texts. New literary history, 3(2), 393-408. Babb, J. (2018). “2. The foundational thinkers (600-400 BCE). A World History of Political Thought. Edward Elgar Publishing. “How Should We Study the History of Political Thought”, In Coleman, J. (2000). A history of political thought (Vol. 1). Oxford: Blackwell, 13-20. Smith, Steven B. 2000. “Political Science and Political Philosophy: An Uneasy Relation.” PS: Political Science & Politics 33 (2): 189–91.
3) Antik Atina Demokrasisi & Sokrates’in Arayışı & Platonik Ütopya “Crito”, In Cooper, J. M., & Hutchinson, D. S. (Eds.). (1997). Plato: complete works. Hackett Publishing. “Book I” and “Book VII”, In Cooper, J. M., & Hutchinson, D. S. (Eds.). (1997). Plato: complete works. Hackett Publishing. “Apology”, In Cooper, J. M., & Hutchinson, D. S. (Eds.). (1997). Plato: complete works. Hackett Publishing. “Plato”, In Roberts, Peri and Sutch, Peter. (2012) An Introduction to Political Thought. Edinburgh University Press.
4) Aristoteles Siyaseti “Book I” and “Book III”, In Reeve, C. D. C. (1998). Aristotle: Politics. Indianapolis: Hackett. “Aristotle”, In Roberts, Peri and Sutch, Peter. (2012) An Introduction to Political Thought. Edinburgh University Press.
5) Roma Siyasi Düşüncesi Atkins, J. (2018) “Chapter I The Roman Constitution in Theory and Practice” in Roman Political Thought. Cambridge University Press. Atkins, J. (2018) “Liberty and Related Concepts” in Roman Political Thought. Cambridge University Press. Coleman, J. (2000) “Cicero’s Rome and Cicero’s Republic” in History of Political Thought. Wiley-Blackwell.
6) Din ve Siyaset: Erken ve Geç Orta Çağ Dönemi “Book Eleventh”, in The City of God. (St. Augustine). https://www.gutenberg.org/files/45304/45304-h/45304-h.htm “The Virtuous City” (aphs. 57-67), In The political writings:" Selected aphorisms" and other texts. Cornell University Press, 2015 (al-Farabi). “Introduction” in Bowering, G. (Ed.). (2015). Islamic political thought: An introduction. Princeton University Press, pp. 2-23. “St Augustine”, “Thomas Aquinas” In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press.
7) Ara Sınav
8) Moderniteye Geçişler: Ibn Haldun & Niccolo Machiavelli Khaldun, I. (2015). The Muqaddimah: An Introduction to History-Abridged Edition. Princeton University Press, Chapter III (1-15). Machiavelli, N. (2009). Discourses on Livy. University of Chicago Press, pp. 7-14. Machiavelli, N. (2005). The Prince, trans. P. Bondanella, pp. 7-30. “Machiavelli”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press.
9) Thomas Hobbes & Leviathan “Of Commonwealth”, In Hobbes, T. (1996). Leviathan (ed. JCA Gaskin) Oxford: Oxford University Press, pp. 111-131. “Hobbes”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press.
10) Aydınlanma & Özgürlükler: John Locke John Locke “Second Treatise”, In Locke, J. (2003). Two Treatises on Government, edited by Ian Shapiro, pp. 100-121. “Locke”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press.
11) Jean Jacques Rousseau ve Cumhuriyet Projesi “Social Contract”, In Rousseau, J. J., & May, G. (2002). The social contract: And, the first and second discourses. Yale University Press, pp. 155-169. “Rousseau”, In Boucher, D., & Kelly, P. (Eds.). (2017). Political thinkers: from Socrates to the present. Oxford University Press.
12) Toplum Sözleşmesi: Gelenek, Yeniden Ortaya Çıkışı ve Gözden Geçirmeler Pateman, C. (1988) “Patriarchal Confusions” in The Sexual Contract. Stanford University Press. Mills, C. (1999) “Introduction” in The Racial Contract. Cornell University Press. “CHAPTER THREE – Historical: Hobbes, Locke and Rousseau”, In Roberts, Peri and Sutch, Peter. (2012) An Introduction to Political Thought. Edinburgh University Press.
13) Münazara
14) Genel değerlendirme
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
Diğer Kaynaklar: Guidelines on assignments and the roleplay debate will be uploaded on Itslearning at the beginning of the semester.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 116
Sunum / Seminer 1 3
Proje
Ödevler 2 16
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı