SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2353 | Siyasete ve Topluma Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ZEYNEP HANDE PAKER UNCU |
Dersin Amacı: | "POL2353 Politika ve Topluma Giriş" dersi, öğrencilere temel siyaset bilimi kavramları ve teorileri hakkında derin bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler, güç, otorite ve meşruiyet gibi temel fikirlerle eleştirel bir şekilde ilgilenecek ve bu kavramların modern toplumlarda ve siyasi sistemlerde nasıl işlediğini araştıracaklardır. Demokratik temsil, seçim süreçleri ve oy verme davranışını anlamaya önemli bir vurgu yapılacak ve öğrencilerin farklı siyasi yapıları değerlendirmede analitik beceriler geliştirmelerine yardımcı olunacaktır. Buna ek olarak, ders öğrencileri siyasi partilerin rolünü ve siyasi katılımın önemini hem bireysel hem de toplumsal bir bakış açısıyla incelemeye teşvik eder. Öğrenciler ayrıca toplumu neyin tanımladığını ve çeşitli sosyal yapıların siyasi sonuçları nasıl etkilediğini keşfedeceklerdir. Sivil toplum ve siyasi hareketlerin incelenmesi, öğrencilerin bu grupların kamu politikalarını ve siyasi söylemi şekillendirmeye nasıl katkıda bulunduğunu araştırmalarına olanak tanıyacaktır. Ayrıca, ders öğrencileri sosyal adalet ve eşitsizlikle ilgili konularda eleştirel bir şekilde düşünmeye davet edecek ve farklı sosyal grupların bu dinamiklerden nasıl etkilendiğini vurgulayacaktır. Dersin genel amacı, öğrencilere siyaset ve toplum arasındaki karmaşık ilişkinin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamak ve karmaşık siyasi olguları analiz etme ve yorumlama araçlarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Temel siyaset bilimi kavramlarını açıklayın Farklı siyasi teorileri analiz edin Toplum kavramını ve siyaset üzerindeki etkisini anlayın Sivil toplumun ve hareketlerin rolünü analiz edin Sosyal adalet ve eşitsizliğin önemini değerlendirin Siyaset ve toplum arasındaki karşılıklı ilişkiyi anlayın |
"POL2353 Politika ve Topluma Giriş" dersi, öğrencilere ileri çalışmalar için gerekli olan temel bilgi ve eleştirel düşünme becerileri kazandırarak daha geniş siyaset bilimi ve sosyal bilimler programına önemli bir katkı sağlar. Temel siyasi kavramların, teorilerin ve kurumların keşfi yoluyla, ders öğrencilerin karmaşık siyasi sistemleri ve süreçleri anlama becerilerini geliştirir ve siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler ve sosyolojide ileri düzey dersler için sağlam bir temel oluşturur. Ders ayrıca analitik becerilerin geliştirilmesine katkıda bulunarak öğrencilerin siyasi katılımı, seçim süreçlerini ve siyasi partilerin ve sivil toplumun rolünü değerlendirmelerini sağlar. Siyasi yapılar ile sosyal dinamikler arasındaki etkileşimin anlaşılmasını teşvik ederek, öğrenciler kamu politikası, yönetişim veya siyasi teori gibi daha uzmanlaşmış çalışma alanlarına girmeye daha iyi hazırlanırlar. Dahası, sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal yapıların siyasi sonuçlar üzerindeki etkisine vurgu, programın yalnızca siyaset biliminde bilgili değil aynı zamanda gerçek dünyadaki toplumsal zorlukları ele alabilen mezunlar üretme hedefleriyle uyumludur. Genel olarak, "POL2353 Siyaset ve Topluma Giriş" dersi öğrencilere temel bir temel sunarak entelektüel gelişimlerine katkıda bulunur ve onları siyaset ve sosyal bilimlerde hem akademik hem de profesyonel kariyerlere hazırlar. Dersin Öğretim yöntemleri; Anlatım, Grup Çalışması, Okuma, Tartışma ve Proje Hazırlama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders Tanıtımı | ||
2) | Siyaset Biliminde Teoriler ve Kavramlar | Politics / Andrew Heywood Chapter 1 & 2 | |
3) | Güç ve Otorite ve Meşruiyet | Power, Politics, and Society: an Introduction to Political Sociology By Betty Dobratz, Lisa Waldner, Timothy Buzzell Chapter 1 | |
4) | Temsil, Seçimler ve Oy Kullanma | Power, Politics, and Society: an Introduction to Political Sociology By Betty Dobratz, Lisa Waldner, Timothy Buzzell CH.6 & 7 | |
5) | Siyasi Partiler ve Siyasi Katılım | Politics / Andrew Heywood Chapter 10 | |
6) | Toplum Nedir? | Politics / Andrew Heywood Chapter 7 | |
7) | Sivil Toplum ve Siyasi Hareketler | Power, Politics, and Society: an Introduction to Political Sociology By Betty Dobratz, Lisa Waldner, Timothy Buzzell CH.8 | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Sosyal Adalet ve Eşitsizlik | Power, Politics, and Society: an Introduction to Political Sociology By Betty Dobratz, Lisa Waldner, Timothy Buzzell Chapter 5 Politics / Andrew Heywood Chapter 11 | |
10) | Vaka Çalışması- Öğrenci Sunumları | Her grup iç savaşlar, direnişler, ayaklanmalar veya protestolar listesinden bir konu seçecektir. Poster, hareketin tarihsel bağlamı, önemli olayları ve sonuçları hakkında genel bir bakış içermelidir. Ayrıca, öğrenciler olayın nedenlerini ve sonuçlarını ve siyasi, sosyal veya kültürel değişimi şekillendirmedeki önemini analiz etmelidir. | |
11) | Vaka Çalışması- Öğrenci Sunumları | Her grup iç savaşlar, direnişler, ayaklanmalar veya protestolar listesinden bir konu seçecektir. Poster, hareketin tarihsel bağlamı, önemli olayları ve sonuçları hakkında genel bir bakış içermelidir. Ayrıca, öğrenciler olayın nedenlerini ve sonuçlarını ve siyasi, sosyal veya kültürel değişimi şekillendirmedeki önemini analiz etmelidir. | |
12) | Vaka Çalışması- Öğrenci Sunumları | Her grup iç savaşlar, direnişler, ayaklanmalar veya protestolar listesinden bir konu seçecektir. Poster, hareketin tarihsel bağlamı, önemli olayları ve sonuçları hakkında genel bir bakış içermelidir. Ayrıca, öğrenciler olayın nedenlerini ve sonuçlarını ve siyasi, sosyal veya kültürel değişimi şekillendirmedeki önemini analiz etmelidir. | |
13) | Vaka Çalışması- Öğrenci Sunumları | Her grup iç savaşlar, direnişler, ayaklanmalar veya protestolar listesinden bir konu seçecektir. Poster, hareketin tarihsel bağlamı, önemli olayları ve sonuçları hakkında genel bir bakış içermelidir. Ayrıca, öğrenciler olayın nedenlerini ve sonuçlarını ve siyasi, sosyal veya kültürel değişimi şekillendirmedeki önemini analiz etmelidir. | |
14) | Vaka Çalışması- Öğrenci Sunumları | Her grup iç savaşlar, direnişler, ayaklanmalar veya protestolar listesinden bir konu seçecektir. Poster, hareketin tarihsel bağlamı, önemli olayları ve sonuçları hakkında genel bir bakış içermelidir. Ayrıca, öğrenciler olayın nedenlerini ve sonuçlarını ve siyasi, sosyal veya kültürel değişimi şekillendirmedeki önemini analiz etmelidir. |
Ders Notları: | Power, Politics, and Society: an Introduction to Political Sociology By Betty Dobratz, Lisa Waldner, Timothy Buzzell An Introduction to Politics, State and Society / James W. McAuley Politics / Andrew Heywood The Prince Niccolò Machiavelli The Social Contract - Jean Jacques Rousseau The Communist Manifesto—Karl Marx and Friedrich Engels |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 5 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 5 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 1 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 5 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 3 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 3 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 5 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 5 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 3 |