EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3702 | İleri Makroekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin makro ekonomi alanındaki bilgilerini artırmak, analiz yeteneklerini geliştirmek ve bu tekniklerin daha ileri düzeyde makro ekonomi çalışmalarında nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler, ekonomik bir model tanımlayabilecekler, 2. Dinamik modeller çerçevesinde ekonomik ilişkileri tanımlayabilecekler, 3.Makro ekonomide yer alan enflasyon hedeflemesi, Taylor kuralı, likidite tuzağı gibi günümüzün ekonomik gelişmeleri ile de ilişkili bazı ileri kavramları öğrenecekler, 4. Ekonomi politikalarının, ekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz edebilecekler. |
Esnek ve yönetilen döviz kuru modelleri ile açık ekonomi modelleri Enflasyon Hedeflemesi Mundell - Fleming Modeli Maliye Politikaları ve Borç dinamikleri Makro ekonomi modellerinde finansal piyasalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kapalı Ekonomiden Açık Ekonomiye | ||
2) | Döviz Kuru Belirlenimi ve Döviz Kuru Rejimleri | ||
3) | Mundell - Fleming Modeli | ||
4) | Phillips Eğrisi ve Döviz Kuru Geçişgenliği | ||
5) | Enflasyon Hedeflemesi ve Açık Ekonomi için Taylor Kuralı | ||
6) | İçsel Para Arzı ve Kredi Para | ||
7) | Tobin Q ve Varlık Fiyatları | ||
8) | Tüketim Yatırım ve Servet Etkisi | ||
9) | Para Politikasının Aktarımı | ||
10) | Maliye Politikası ve Borç Dinamikleri | ||
11) | Ara Sınav | ||
12) | Mundell - Fleming - Tobin Modelinde Çifte Açık | ||
13) | Küresel Likidite Fazlası ve Likidite Tuzağı | ||
14) | Merkez Bankaları ve Finansal İstikrar | ||
15) | Makroekonomide Beklentiler | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Rodseth, A., Open Economy Macroeconomics, Cambridge University Press, 2000 |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |