EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4561 | Hukukun İktisadi Analizi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Dersin Amacı: | Bu ders piyasa ve yasal sistem arasındaki etkileişimi ortaya koymayı amaçlar. Yasalaların ekonomik analizini ve neden piyasaların işlemesi için gerekli olduğunu inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mülkiyetin ekonomik teorisini tanımlar 2. Coase Theoremini tanımlar 3. Haksız fiil hukukunun ekonomik teorisini tanımlar 4. Kazaların toplumsal maliyetini tanımlar 5. Etkin önlem düzeyini tanımlar 6. Suç ve cezanın ekonomik teorisini tanımlar 7. Etkin caydırıcılık düzeyini tanımlar 8. Rekabet ve regülasyonu tanımlar 9. Regülasyona tabi endüstirleri tanımlar 10. Özelleştirme ve serbestleşmeyi tanımlar |
Mülkiyetin iktisadi teorisi,Haksız fiil hukukunun iktisadi analizi,Suç ve cezanın iktisadi analizi,Sözleşme hukukunun iktisadi analizi, Rekabet ve regülasyon, Özelleştirme ve Serbestleşme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hukuk ve İktisada Giriş | ||
2) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi | ||
3) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi üzerine örnekler | ||
4) | Haksız fiil hukukunun iktisadi analizi | ||
5) | Haksız fiil iktisadı üzerine örnekler | ||
6) | Suç ve cezanın iktisadi analizi | ||
7) | Tekrar | ||
8) | Suç ve cezanın iktisadı üzerine örnekler | ||
9) | Sözleşme hukukunun iktisadi analizi | ||
10) | Sözleşmenin ikktisadı üzerine örnekler | ||
11) | Rekabet ve regülasyona tabi sektörler | ||
12) | Rekabet ve regülasyon üzerine örnekler | ||
13) | Özelleştirme | ||
14) | Özelleştirme ve serbestleme |
Ders Notları: | Law & Economics, Robert Cooter & Thomas Ulen; Pearson Education |
Diğer Kaynaklar: | The Economist Businessweek HBR |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |