ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4192 | İktisadi Analiz II | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Dersin Amacı: | Bu ders Ekonomik Analiz I dersinin devamı niteliğindedir. Dersin odak oktası Keynes olacaktır. Keynes'e ilişkin ayrıntılı incelemenin ardından, Neo-Klasik Düşünce ve Keynes arasındaki farklılıklar işlenecektir. Dersin son kısmında fark denklemleri ve Kaos Teorisi gibi konular ele alınarak dinamik ekonomik analiz incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Keynes'in Para Teorisi'ni kavramak 2. Keynesyen İşsizlik Yaklaşımı'nı kavramak 3. Keynesyen Tüketim Teorisi'ni öğrenmek 4. Keynesyen Yatırım Teorisini kavramak 5. Keynesyen Teori'de beklentileri kavramak 6. Neo-Klasikler ile Keynes'i karşılaştırabilmek 7. Fark denklemlerini çözebilmek 8. Stokastik fark denklemlerini çözebilmek 9. Kaos Teorisi'nin temellerini kavramak |
Ders Neo-Klasikler ile Keynes arasındaki temel ayrım noktasının ne olduğu ile başlamaktadır. Bu kapsamda Say kanunu ve Say kanunun Keynesgil eleştirisi ele alınmaktadır. Bunu izleyen bölümlerde ise Keynes'in işgücü talebi ile ilgili yaklaşımı, Keynes'in tüketim ve yatırım konusuna yaklaşımı detaylı olarak ele alınmakta, bu konularda Keynes'in Neo-Klasiklerden ayrıldığı noktalar irdelenmektedir. Son olarak da Keynes'in toplam talep eksikliği durumlarında niye mali ve parasal politikaları önerdiği konusuna eğilmekte ve Neo-Klasiklerin parasal ve mali politikaların niye etkili olamayacağı konusundaki eleştirilerine yer verilmektedir. Bu kapsamda Hicks ve Friedman gibi iktisatçıların Keynes konusundaki görüşlerine de yer verilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Keynes ve Para | ||
2) | Keynes ve İşsizlik | ||
3) | Keynesyen Tüketim Teorisi | ||
4) | Keynes'in Yatırım Teorisi | ||
5) | Keynes'in Kısa ve Uzun Vadeli Beklentileri | ||
6) | Tekrar | ||
7) | Hicks Makalesi: Mr.Keynes and Classics: A Suggested Interpretation | ||
8) | Friedman Makalesi: A Theoretical Framework of Monetary Analysis | ||
9) | Patinkin Makalesi: Price Flexibility and Full Employment | ||
10) | Leijonhufvud Makalesi: Keynes and Keynesian: A Suggested Interpretation | ||
11) | Tekrar | ||
12) | Fark Denklemleri | ||
13) | Stokastik Fark Denklemleri | ||
14) | Kaos Teorisi |
Ders Notları: | The General Theory of Employment,Interest and Income, J.M.Keynes,McMillan,London,1936 |
Diğer Kaynaklar: | Hicks: Mr.Keynes and Classics: A Suggested Interpretation Friedman: A Theoretical Framework of Monetary Analysis Patinkin: Price Flexibility and Full Employment Leijonhufvud: Keynes and Keynesian: A Suggested Interpretation |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |