EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3512 | Finansal İktisat | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri döviz kurları analizine giriş yapmalarını, döviz kurlarının teorik altyapısını ve diğer önemli uluslararası makroekonomik değişkenlerle ilişkisini anlamalarını sağlamayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Küresel makroekonomik değişiklikleri yorumlayabilir 2. Döviz kurları ve döviz piyasası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur 3. Kur rejimlerinin küresel makroekonomik dinamiklerdeki rolünü kavrar 4. Finansal piyasalar ve döviz kuru rejimi arasındaki etkileşimi tanır 5. Ulusal hesaplar ile ödemeler dengesi arasındaki farkları bilir 6. Finansal küreselleşmenin kritik rolü hakkında bilgi sahibi olur |
Bu ders kapsamında, öğrenciler, döviz kurlarının tanımlarını, rejimlerini, kısa ve uzun vadede döviz kurlarını belirleyen dinamikleri teorik modeller çerçevesinde öğrenirler, ödemeler dengesinin ulusal hesaplarla ilişkisini görürler. Öğrenciler değerlendirme olarak ara sınav ve bir sözlü sınav dışında ilgili kavramları kullandıkları bir final projesi hazırlığı yaparlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Global Makroekonomi - Data Analizi | Ch 1 (Feenstra & Taylor) | |
2) | Döviz Kurlarına Giriş ve Döviz Piyasası: Arbitraj ve Spot Piyasa | Ch 2 (Feenstra & Taylor) | |
3) | Döviz Kurlarına Giriş ve Döviz Piyasası: Arbitraj ve Faizler | Ch 2 (Feenstra & Taylor) | |
4) | Döviz Kurları I: Uzun Vadeli Parasal Yaklaşım | Ch 3 (Feenstra & Taylor) | |
5) | Döviz Kurları I: Uzun Vadeli Parasal Yaklaşım | Ch 3 (Feenstra & Taylor) | |
6) | Döviz Kurları II: Kısa Vadeli Varlık Yaklaşımı | Ch 4 (Feenstra & Taylor) | |
7) | Döviz Kurları II: Kısa Vadeli Varlık Yaklaşımı | Ch 4 (Feenstra & Taylor) | |
8) | Ulusal ve Uluslararası Hesaplar: Gelir, Servet ve Ödemeler Dengesi | Ch 5 (Feenstra & Taylor) | |
9) | Vize | ||
10) | Ulusal ve Uluslararası Hesaplar: Gelir, Servet ve Ödemeler Dengesi | Ch 5 (Feenstra & Taylor) | |
11) | Sunumlar | ||
12) | Sunumlar | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | Feenstra, R.C., and A.M. Taylor (2021), International Macroeconomics, Macmillan, Fifth Edition. |
Diğer Kaynaklar: | 1) NPR Planet Money: popular Economics Podcast on wide ranging topics. Very useful as a starting point on specific topics. The latest episodes are online available at http://itunes.apple.com/us/podcast/npr-planet-moneypodcast/id290783428 2) The Economist: popular weekly economics magazine with in-depth reporting on current events. 3) The Hutchins Center on Fiscal and Monetary Policy (https://www.brookings.edu/center/the-hutchins-center-on-fiscaland-monetary-policy) 4) VoxEU: Research based policy analysis platform by leading economists (www.voxeu.com) 5) Project Syndicate (https://www.project-syndicate.org/) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 12 | 1 | 12 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |