EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3062 | Ekonometri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OZAN BAKIŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere ileri düzey ekonometri modellerinin öğretilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. ECO3061 dersinde öğrendikleri klasik doğrusal tahmin modelinin kısıtlayıcı varsayımlarının pek çok veri seti tarafından sağlanmadığı, dolayısıyla bazı ekonomi sorularını cevaplamakta yetersiz kalabileceğini, 2. Klasik doğrusal tahmin modellerinin kısıtlarını aşmak için ileri ekonometri modellerinden havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modellerinin en temel unsurlarını, 3. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modellerinin nasıl tahmin edileceğini ve bu modeller kullanılarak cevaplanması hedeflenen ekonomik araştırma sorularıyla ilgili hipotez testlerinin nasıl yapılacağını, 4. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modelleriyle ilgili farklı tahmin ve test yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını, 5. Ekonomi ve ilgili alanlarda, uygun ileri ekonometri modellerini kullanıp, ampirik analiz yapmak ve bunun sonuçlarını yorumlamayı, 6. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri model ve zaman serisi modellerinin regresyon analizini ve bu modellerle ilgili hipotez testlerini R uygulamasında yapmayı bilmesi beklenir. |
Panel Veri Zaman serisi modelleri Kukla bağımlı değişkenli modeller Simultane denklemler Öngörü/Tahmin ARMA ve ARIMA modeller |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Panel Data | ||
3) | Zaman serisi modelleri | ||
4) | Durağan olmama | ||
5) | Durağan olmayan veri | ||
6) | Bağımlı kukla değişken teknikleri | ||
7) | Bağımlı kukla değişken teknikleri | ||
8) | Ders Tekrarı | ||
9) | Eşanlı denklemler | ||
10) | AR modelleri | ||
11) | MA modelleri | ||
12) | ARMA-ARIMA modelleri | ||
13) | Tahmin | ||
14) | Tahmin |
Ders Notları: | Introduction to Econometrics, James H. Stock and Mark M. Watson, Pearson Wooldridge, J. Introductory Econometrics: A Modern Approach, 6th ed., South-Western College Publishing. (Earlier or later editions are OK as well). The lectures are based mainly on this book. Power point slides, chapter outlines and other resources are available at: http://edu.cengage. co.uk/ (search for “wooldridge” in the search bar). |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 15 | 1 | 15 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 5 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 2 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 5 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 4 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 5 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 5 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 5 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 2 |