ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3732 | Mali Teori ve Politika | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere makroekonomik perspektiften maliye politikasının temel kavramlarını ve diğer ekonomik değişkenler üzerindeki olası etkilerini incelemeyi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Maliye politikası yapımının temel kavramlarını öğrenir. 2. Maliye politikası araçlarının verilerinin seyrini değerlendirir ve yorumlar. 3. Devlet borcunun dinamiklerini anlar. 4. Devlet bütçe büyüklüklerini tanımlar. 5. Uluslararası maliye politikası büyüklüklerinin tanımlar. 6. Türkiye'de maliye politikasının genel durumunu veri ile öğrenir. 7. Para politikası ile maliye politikasının kesişim noktalarını belirler. |
Maliye politikasının temel kavramları, faiz dışı denge, kamu borç dinamiği, devlet bütçe büyüklükleri, Ricardian Denklik, zamanlararası devlet bütçe kısıtını, uluslararası bütçe verilerini okuma, Türkiye'nin maliye politikası ile ilgili temel sorunlar, maliye politikasının para politikası ile etkileşimi, Türkiye'deki maliye politikası kurumları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve terminoloji | ||
2) | Terminoloji, mali değişkenler tanımı, maliye politikasının temel kavramları | Makale: Feldstein, F. (2009)Rethinking the Role of Fiscal Policy, NBER WP14684 | |
3) | Dönemlerarası devlet bütçe kısıtı, güncel vergilendirmeye karşı gelecek vergilendirme | Makale: Romer, D.(2011) What Have We Learned about Fiscal Policy from the Crisis?, IMF Conference Paper | |
4) | Maliye politikasının temel makro değişkenler üzerindeki etkileri ile ilgili hatırlatma, Ricardian denklik, açık, çıktı istikrarı ve çevrimsel düzeltilmiş açık, Ricardian maliye politikası ve mali baskınlık. | Makale: Taylor, J.(2009), The Lack of an Empirical Rationale for a Revival of Discretionary Fiscal Policy, American Economic Review, Papers and Proceedings | |
5) | Yüksek borc oranının tehlikeleri, Amerikan ve Türkiye bütçesi: güncel rakamlar ve orta-uzun vade tasarıları, uzun vade sorunları | ||
6) | Amerika'da ve Türkiye'de Devlet harcaması ve finansmanı, devlet harcaması, vergiler ve makroekonomi (gözden geçirme) | Leeper, E. (2011) What should Obama do?, Inside Story | |
7) | Devlet sermaye teşekkülü, maliye politikasının teşvik etkileri, vergi yoluyla yaratılan tahrifler ve vergi oranı yumuşatması. | ||
8) | Numerik alıştırmalar | ||
9) | Devlet açığı borcu, devlet borcunun gelecek kuşaklara getirdiği yük, bütçe açığı ve ulusal tasarruf: Ricardian denkliğin yeniden incelenmesi. | Leeper, E. (2011) American Incoherence, The Age | |
10) | Bütçe açığı ve enflasyon, reel senyoraj geliri yaratılması ve enflasyon | Bernanke, B. (2017), The FED and The Fiscal Policy, Brookings blog-post | |
11) | Maliye politikasının teşvik etkileri: İşgücü piyasası | ||
12) | Maliye politikası ve iklim değişikliği | ||
13) | Yeşil tahvil piyasası | ||
14) | Ver ile maliye politikası analizi: Tğrkiye örneği |
Ders Notları: | Ders notları, makaleler, çalışma tebliğleri /Course notes, articles, working papers and opinion pieces. |
Diğer Kaynaklar: | Current related articles End this depression now! (2013), Krugman, P., W. W. Norton Company; 1st edition. The Fiscal Cliff (2012), Ayşe İmrohoroğlu and Selahattin İmrohoroğlu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |