EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2212 | Makroekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BÜLENT ANIL Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersin Amacı: | Öğrencilere makroekonomi ve piyasalardaki makroekonomik dengeleri analiz edebilecekleri temel bilgi ve kavramların öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel kavramlar 2. Toplam talep 3. Kısa vade analizi 4. İşgücü piyasası ve ücretler 5. Orta vade analizi 6. Phillips eğrisi, enflasyon ve işsizlik 7. Para arzı 8. Açık ekonomi 9. Açık ekonomilerde iktisat politikaları 10. Diğer para birimleri ve ekonomi üzerinde etkileri |
Temel makroekonomik kavramlar Toplam talep ve IS/LM modeli Para teorisi IS/LM modeli ve mali ve para politikaları üzerinde etkileri İşsizlik ve reel ücretler İşgücü piyasası Toplam talep ve toplam arz, orta vade yaklaşımları Toplam talep ve toplam arzın mali ve para politikaları üzerinde etkileri Phillips eğrisi, stagflasyon Para arzı teorisi Büyüme reel faizler, bono ve hisse senedi fiyatlamaları Alım gücü ve döviz piyasası Döviz piyasası rejimleri Mali kurallar Enflasyon hedefleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temek makroekonomik meseleler | ||
2) | Toplam talep ve Keynesyen model | ||
3) | Likidite tercihi teorileri | ||
4) | IS-LM modeli, kısa dönemde maliye ve para politikalarının etkileri | ||
5) | İşgücü piyasasında istihdam ve reel ücretlerin belirlenmesi | ||
6) | Toplam arz modelleri, maliye ve para politikalarının orta ve uzun vadede etkileri. Keynesyen ve Klasik iktisat. | ||
7) | Kısa ve uzun dönem Phillips eğrisi. Stagflasyon(Durgunluk içinde enflasyon) | ||
8) | Fedakarlık oranı, paranın miktar teorisi | ||
9) | Büyüme olgusu | ||
10) | Reel faizler, bugünkü değer, tahvil ve hisse senedi fiyatlarının belirlenmesi | ||
11) | Refah etkileri, Modigliano ve Friedman modelleri | ||
12) | Beklentileri içeren IS-LM. Politika etkileri. | ||
13) | Satın alım gücü paritesi, faiz paritesi koşulu, dışa açıklık ve Keynesyen modeli dışa açıklık, para piyasaları ve IS-LM modeli. Politika etkileri. Sabit ve esnek kur rejimleri, politika üzerinde etkileri. | ||
14) | Mali kurallar: Denk bütçe, altın kural, istikrar ve büyüme paktı, enflasyon hedeflemesi, Merkez Bankası bağımzsızlığı |
Ders Notları: | O.Blanchard “Macroeconomics”, Prentice Hall, 5th Edition 2011 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 5 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 4 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 4 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 5 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 5 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 5 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 5 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 4 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 4 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 5 |