EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2212 | Makroekonomi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BÜLENT ANIL Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersin Amacı: | Öğrencilere makroekonomi ve piyasalardaki makroekonomik dengeleri analiz edebilecekleri temel bilgi ve kavramların öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel kavramlar 2. Toplam talep 3. Kısa vade analizi 4. İşgücü piyasası ve ücretler 5. Orta vade analizi 6. Phillips eğrisi, enflasyon ve işsizlik 7. Para arzı 8. Açık ekonomi 9. Açık ekonomilerde iktisat politikaları 10. Diğer para birimleri ve ekonomi üzerinde etkileri |
Temel makroekonomik kavramlar Toplam talep ve IS/LM modeli Para teorisi IS/LM modeli ve mali ve para politikaları üzerinde etkileri İşsizlik ve reel ücretler İşgücü piyasası Toplam talep ve toplam arz, orta vade yaklaşımları Toplam talep ve toplam arzın mali ve para politikaları üzerinde etkileri Phillips eğrisi, stagflasyon Para arzı teorisi Büyüme reel faizler, bono ve hisse senedi fiyatlamaları Alım gücü ve döviz piyasası Döviz piyasası rejimleri Mali kurallar Enflasyon hedefleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temek makroekonomik meseleler | ||
2) | Toplam talep ve Keynesyen model | ||
3) | Likidite tercihi teorileri | ||
4) | IS-LM modeli, kısa dönemde maliye ve para politikalarının etkileri | ||
5) | İşgücü piyasasında istihdam ve reel ücretlerin belirlenmesi | ||
6) | Toplam arz modelleri, maliye ve para politikalarının orta ve uzun vadede etkileri. Keynesyen ve Klasik iktisat. | ||
7) | Kısa ve uzun dönem Phillips eğrisi. Stagflasyon(Durgunluk içinde enflasyon) | ||
8) | Fedakarlık oranı, paranın miktar teorisi | ||
9) | Büyüme olgusu | ||
10) | Reel faizler, bugünkü değer, tahvil ve hisse senedi fiyatlarının belirlenmesi | ||
11) | Refah etkileri, Modigliano ve Friedman modelleri | ||
12) | Beklentileri içeren IS-LM. Politika etkileri. | ||
13) | Satın alım gücü paritesi, faiz paritesi koşulu, dışa açıklık ve Keynesyen modeli dışa açıklık, para piyasaları ve IS-LM modeli. Politika etkileri. Sabit ve esnek kur rejimleri, politika üzerinde etkileri. | ||
14) | Mali kurallar: Denk bütçe, altın kural, istikrar ve büyüme paktı, enflasyon hedeflemesi, Merkez Bankası bağımzsızlığı |
Ders Notları: | O.Blanchard “Macroeconomics”, Prentice Hall, 5th Edition 2011 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 3 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 3 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 5 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 3 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 2 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 3 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 3 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 3 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 2 |