LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1162 Sosyal Bilimler için Matematik II Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere matematiksel bir temel sağlamak; öğrencilerin matematik bilgi ve becerilerini artırmak ve onları matematikte daha ileri çalışmalara hazırlamaktır. Bu ders boyunca öğrencilere aşağıdaki konular tanıtılacaktır; limitler, türev, integral, çok değişkenli hesap ve uygulamaları.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Matematik alanındaki bilgi ve becerilerini geliştirebilir ve bu alanında daha ileri çalışmalara hazırlanabilir.
2.. Limit ve sürekliliği uygulayabilir.
3.. Türevi tanımlayıp, türev kurallarını uygulayabilir.
4.. Marjinal gelir, marjinal maliyet, marjinal tüketim eğilimi kavramlarını anlayabilir ve ekonomik esneklik kavramını analiz edebilir.
5.. Eğrileri çizebilir; maksimizasyon ve minimizasyon içeren durumları modelleyip çözebilir.
6.. İki veya daha fazla bağımsız değişkenin fonksiyonlarını tanımlayıp değerlendirebilir; Lagranj çarpanlarını içeren problemleri çözebilir.
7.. Ters türevleri ve belirsiz integrali tanımlayabilir; temel integral formüllerini uygular; ve belirli integralleri değerlendirebilir.

Dersin İçeriği

Dersin temel felsefesini uygulama yapmak oluşturmaktadır. Webinarlar vasıtası ile öğrenciler, ders anlatımı ile ilgili konuyu öğrenir; problem saatleri vasıtası ile o konuda pek çok örnek çözerek konuyu perçinleme imkanına sahip olurlar. Problem saatlerinde kalabalık olmayan sınıflar sayesinde öğrencilerin kendi sorularını sorması teşvik edilir; gerekirse ders tekrarı yapılabilir. Webinarlar sırasındaki 3 quiz ile dönem boyunca ders takibi sağlanır ve öğrencilerin eksiklerini görebilmesi beklenir. Ancak 3 quizden 2 tanesi değerlendirmede hesaplanarak öğrencilerin sınav kaçırma ve/ya 1 sınavdan başarısız olsa dahi dersi bırakmaması amaçlanır. Final sınavında dönem boyunca öğretilen tüm konuları kapsayan sorular sorulur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Limit ve Süreklilik
2) Limit ve Süreklilik
3) Türev
4) Türev
5) Türev Konuları
6) Türev Konuları
7) Eğri Çizimi
8) Eğri Çizimi
9) Eğri Çizimi
10) İntegral
11) İntegral
12) İntegral
13) Çok Değişkenli Kalkülüs
14) Çok Değişkenli Kalkülüs

Kaynaklar

Ders Notları: Introductory Mathematical Analysis, by Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood 13th ed. (or 14th ed.) (IMA)
Diğer Kaynaklar: https://www.statlearning.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 2 40 80
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 3
3) İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak.
4) Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 5
5) Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
6) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
7) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak 2
8) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak
9) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
10) Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak
11) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak
14) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak