ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1161 | Sosyal Bilimler için Matematik I | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel matematiksel araçları ve matematiksel temelleri Siyaset Bilimi, İşletme, Ekonomi ve Finans lisans öğrencilerine giriş seviyesinde sağlamak ve onları daha ileri matematiksel çalışmalara hazırlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel matematik tekniklerindeki ana bilgileri edinebilir ve matematiğin sosyal bilimlerde nasıl kullanıldığını anlayabilir. 2. Gerçel sayı kavramı ve özelliklerini tekrar eder, çarpanlarına ayırma, doğrusal denklem sistemleri ve doğrusal eşitsizlikler gibi basit cebirsel konuları hatırlar, sayıları sınıflandırıp üsler ve köklerle hesaplamalar yapabilir. 3. İkinci derece denklem, eşitsizlik ve grafiklerini tanımlar, doğrusal veya ikinci dereceden denklemlerle tanımlanan durumları geliştirip modelleyebilir ve çözebilir. 4. Doğrusal, ikinci dereceden, hiperbolik, üstel ve logaritmik fonksiyonları anlayabilir, bileşke ve ters fonksiyon bulma işlemini yapabilir; belirli fonksiyonların grafiklerini çizebilir, kartezyen koordinat sisteminde simetri, yansıma ve döndürme işlemlerini yapabilir . 5. Denge ve başa baş noktalarını tanımlayarak denklem sistemlerini çözebilir; talep, arz, fiyat, gelir, maliyet ve kar gibi ekonomik ilişkileri tek değişkenli fonksiyonlar olarak tanımlayabilir. 6. Basit faiz formülünü, bileşik ve sürekli bileşik faizine adapte edebilir şimdiki ve gelecek değer hesaplaması yapabilir; matematik kullanarak finans problemlerini çözmek için strateji geliştirebilir. 7. Matris işlemlerini yapabilir, matris tersini bulabilir ve matris denklemlerini kullanarak lineer denklem sistemlerini çözebilir. |
Dersin temel felsefesini uygulama yapmak oluşturmaktadır. Webinarlar vasıtası ile öğrenciler, ders anlatımı ile ilgili konuyu öğrenir; problem saatleri vasıtası ile o konuda pek çok örnek çözerek konuyu perçinleme imkanına sahip olurlar. Problem saatlerinde kalabalık olmayan sınıflar sayesinde öğrencilerin kendi sorularını sorması teşvik edilir; gerekirse ders tekrarı yapılabilir. Webinarlar sırasındaki 3 quiz ile dönem boyunca ders takibi sağlanır ve öğrencilerin eksiklerini görebilmesi beklenir. Ancak 3 quizden 2 tanesi değerlendirmede hesaplanarak öğrencilerin sınav kaçırma ve/ya 1 sınavdan başarısız olsa dahi dersi bırakmaması amaçlanır. Final sınavında dönem boyunca öğretilen tüm konuları kapsayan sorular sorulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | Cebir Uygulamaları | ||
3) | Cebir Uygulamaları | ||
4) | Fonksiyonlar ve Grafikleri | ||
5) | Fonksiyonlar ve Grafikleri | ||
6) | Doğrular, Paraboller ve Sistemler | ||
7) | Doğrular, Paraboller ve Sistemler | ||
8) | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | ||
9) | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | ||
10) | Finans Matematiği | ||
11) | Finans Matematiği | ||
12) | Matris Cebiri | ||
13) | Matris Cebiri | ||
14) | Matris Cebiri |
Ders Notları: | Introductory Mathematical Analysis, by Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood 13th ed. (or 14th ed.) (IMA). |
Diğer Kaynaklar: | https://www.statlearning.com |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | 40 | 80 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | 1 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 1 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 1 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 2 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 1 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir | 1 |