|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş. Ders programının öğrencilerle birlikte incelenmesi |
|
2) |
AB'nin Adalet Özgürlük ve Güvenlik Politikasının tarihi arka planı ve kurumsal çerçevesi.
Öğrencilerle birlikte tartışarak her öğrenci için sunum konularının belirlenmesi.
|
Bache, Ian; Stephen George, Simon Bulmer, Politics in the European Union, Oxford University Press, 2011.pp.466-487.
UNHCR refugee statistics
*http://www.unhcr.org/figures-at-a-glance.html
*How the Schengen Area was Created
https://www.youtube.com/watch?v=hPNLgZ8RMYI
*History of the Schengen Area
https://www.youtube.com/watch?v=xffvPWmoWsQ
*Schengen Treaty historical background-EPP group
https://www.youtube.com/watch?v=4UXjsajT_EU
|
3) |
AB'nin Adalet Özgürlük ve Güvenlik Politikası'nın gelişim süreci, kurumsal çerçevesi.
Öğrencilerle birlikte tartışarak her öğrenci için sunum konularının belirlenmesi
|
Bache, Ian; Stephen George, Simon Bulmer, Politics in the European Union, Oxford University Press, 2011, pp.466-487.
*World migration IOM
https://www.youtube.com/watch?v=dVvsKx7R73M
|
4) |
Yasal Göç ve AB’nin Mülteci Politikası |
“Migration and Asylum”, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013.
*EURODAC
https://www.youtube.com/watch?v=1drxATimqGw
*Migration from Libya to EU
https://www.youtube.com/watch?v=92iEL6k5E6o
|
5) |
Yasal Göç ve AB’nin Mülteci Politikası |
Erika Feller, “Asylum, Migration and Refugee Protection: Realities, Myths and the Promise of Things to Come”, 2006.
*EUROPOL
https://www.youtube.com/watch?v=Xzh-hDyY1uA
*Frontex
https://www.youtube.com/watch?v=ju0rI-yevP4
|
6) |
Schengen Düzenlemeleri |
Elspeth Guild, et.al., “What is Happening to Schengen Borders?”, CEPS Paper in Liberty and Security in Europe, No. 86, December 2015.
* Schengen Information System II
https://www.youtube.com/watch?v=h6Hhy_enZmU
*Schengen Information System II
https://www.youtube.com/watch?v=9pv4STLFiI8
|
7) |
AB'de vize sorunları. |
Steve Peers, EU Justice and Home Affairs Law, Oxford Unv. Press, 2011. |
8) |
Ara Sınav |
Above readings in the previous weeks |
9) |
Türkiye’de Göç ve İltica Politikaları |
İçduygu, Ahmet, “Europe, Turkey and International Migration: An Uneasy Negotiation”, http://www.eui.eu/Documents/RSCAS/Research/MWG/201011/01-26-Icduygu.pdf, 2011. |
10) |
AB ve Türk vatandaşlarına yönelik vize serbestisi |
Seçil Paçacı Elitok, “ A Step Backward for Turkey?: The Readmission Agreement and the Hope of Visa Free Europe”, IPC Mercator Policy Brief, December 2015. |
11) |
AB ve Mülteci Krizi |
Sergio Carrera, et.al., “EU’s Response to the Refugee Crisis”, CEPS Essay, No.20/ 16 December 2015.
*Europe`s migrant crisis Wall Street Journal
https://www.youtube.com/watch?v=12FT7cOLaZ4
* Europe`s Migrant Crisis-Five Years on-Deutsche Welle
https://www.youtube.com/watch?v=CKjE6hKaLsI
*Refugees in Europe- The Guardian
https://www.youtube.com/watch?v=0ooecJWPcAY
*Dublin Regulation
https://www.youtube.com/watch?v=uQqmRkhuMWU
*EU`s new Migration Pact
https://www.youtube.com/watch?v=DBeVdy7bU-M
|
12) |
Türkiye-AB Göç Alanında İşbirliği |
Benvenuti, Bianca, “The Migration Paradox and EU-Turkey Relations”, IAI Working Papers, 2017.
*EU-Turkey refugee deal
https://www.youtube.com/watch?v=TE3XgedX-hs
https://www.youtube.com/watch?v=0U2bAFzATN0
|
13) |
Göç Krizi ve Türkiye-AB İlişkileri |
Öner, S., “Turkey as a Strategic Partner of the EU during the Refugee Crisis: The Challenges and Prospects”, Timofey Agarin and Nevena Nancheva (Eds.), A European Crisis: Perspectives on Refugees, Solidarity and Europe, Stuttgart: ibidem-Verlag Pub., 2018.
Öner, Selcen, “The Influence of the Economic Crisis and Refugee Crisis on EU Politics: The Challenges and Prospects for Turkey-EU Relations”, Marmara Journal of European Studies, Vol. 24, No. 2, 2016.
|
14) |
Öğrenci sunumları ve dersin genel değerlendirilmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
|
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
|
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
|
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
|
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
|
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
|
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
|
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
|