ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEN3053 | Ekoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, ekoloji alanını tanımlayan temel kavramları tanıtmak ve modern ekolojiyi şekillendiren önemli fikir ve görüşleri sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekolojinin temel kavramlarını tanımlar. 2. Modern ekolojiyi şekillendiren fikirleri tartışır. 3. Ekolojik sistemleri tanımlayan modelleri tartışır. 4. Ekolojideki temel literatür bilgisini okumayı, yorumlamayı ve sentezlemeyi analiz eder. 5. Ekolojinin dünya üzerindeki etkisini ve önemini tartışır. 6. Evrim, biyoçeşitlilik ve ekolojinin önemini tartışır. |
Organizmaların biyolojik ve fiziksel çevreleri ile etkileşimleri, ekosistem ile ilgili kavramlar, organizmaların çevresel gereksinimleri, sınırlayan etmenler, ekolojik sistemlerdeki enerji döngüleri, biyojeokimyasal döngüler, ve popülasyon ekolojisi ve komünite ekolojisinin ilkeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ekoloji bilimi; Ekoloji-Evrim etkileşimi | Okuma | |
2) | Fİziksel çevre | Okuma | |
3) | Organizma ve çevresi/Adaptasyonlar | Okuma | |
4) | Popülasyonlar I | Okuma | |
5) | Popülasyonlar II | Okuma | |
6) | Türlerin etkileşimleri I | Okuma | |
7) | Türlerin etkileşimleri II | Okuma | |
8) | Ders tekrarı | Okuma | |
9) | Komünite ekolojisi I | Okuma | |
10) | Komünite ekolojisi II | Okuma | |
11) | Ekosistem ekolojisi | Okuma | |
12) | Biyocoğrafya-ekoloji | Okuma | |
13) | İnsan ekolojisi I | Okuma | |
14) | İnsan ekolojisi II | Okuma |
Ders Notları: | Course notes will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Elements of Ecology,Thomas M. Smith and Robert Leo Smith, 8th Edition, Benjamin Cummings, 2012 (ISBN 13: 9780321736079) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |