ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEN3005 | Biyoteknoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Dersin Amacı: | Bu ders biyoteknoloji alanına giriş niteliğindedir. Biyoteknolojinin sağlık, gıda, sanayi, çevre ve enerji alanlarında kullanımı ile ilgili örneklerin tartışılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Biyoteknoloji alanını tanır. 2.Biyoteknolojide kullanılan yöntemleri tanımlar. 3.Biyoteknolojinin uygulama alanlarını tanır. 4.Biyoteknoloji alanında disiplinlerarsı çalışmayı tartışır. 5.Biyoteknolojideki düzenlemeleri (yönetmelik) tartışır. 6.Biyoteknoloji ile birlikte yükselen etik endişeleri ayırt eder. |
Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Biyoteknoloji Çağı | Okuma | |
2) | Genler ve Genomlar | Okuma | |
3) | Rekombinant DNA Teknolojisi ve "Omiks" Teknolojisi | Okuma | |
4) | Ürün olarak proteinler | Okuma | |
5) | Mikrobiyal Biyoteknolojinin uygulamaları | Okuma | |
6) | Bitki (tarımsal) Biyoteknolojisinin uygulamaları | Okuma | |
7) | Hayvan Biyoteknolojisinin uygulamaları | Okuma | |
8) | Tekrar | Okuma | |
9) | Biyoteknolojinin Adli Tıptaki uygulamaları | Okuma | |
10) | Çevre Biyoteknolojisinin uygulamaları | Okuma | |
11) | Biyoteknolojide su ve denize ait uygulamalar | Okuma | |
12) | Tıbbi Biyoteknolojinin uygulamaları | Okuma | |
13) | Biyoteknoloji ve düzenlemeler (yönetmelikler) | Okuma | |
14) | Etik ve Biyoteknoloji | Okuma |
Ders Notları: | Relevant course notes or hand-outs will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Introduction to Biotechnology, William J. Thieman and Michael A. Palladino, International Edition, 3/e, Pearson Education Inc., 2013. (ISBN 13: 978-0-321-81892-8) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |