İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEN3004 Rekombinant DNA Teknolojileri Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersin Amacı: Dersin amacı, genetik mühendisliğinin temeli olan rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan esas bilgiyi sağlamaktır. DNA manipülasyonunda kullanılan teknikler ve rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanları ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensiplerini tartışır.
2. Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan teknikleri tanımlar.
3. DNA manipülasyonun temelini tanımlar.
4. Rekombinant DNA teknolojisinin en yeni uygulama alanlarını tartışır.
5. Özellikle transgenik bitki ve hayvanları tanımlar.

Dersin İçeriği

Genetik mühendisliğinde kullanılan temel teknikler, DNA manipülasyonu, transformasyon teknikleri, tarama teknikleri, ekspresyon sistemleri ve host-vektör sistemleri, rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanları, insan hastalıklarının teşhisi ve gen tedavisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rekombinant DNA teknolojisi: Giriş Okuma
2) Gen manipülasyonunda temel teknikler I Okuma
3) Gen manipülasyonunda temel teknikler II Okuma
4) Host-vektör sistemleri/ Ekspresyon sistemleri Okuma
5) Gen klonlama stratejileri Okuma
6) Mutagenez ve protein mühendisliği Okuma
7) Dizileme analizi ve Biyoinformatik Okuma
8) Ders tekrarı Okuma
9) Mikroorganizmalarda DNA manipülasyonu Okuma
10) Bitkilerde DNA manipülasyonu Okuma
11) Hayvanlarda DNA manipülasyonu Okuma
12) İlaç sanayi ve tıp alanında uygulamalar Okuma
13) Araştırma ve diğer alanlarda uygulamalar Okuma
14) Genomiks ve ötesi Okuma

Kaynaklar

Ders Notları: Course notes will be supplied weekly.
Diğer Kaynaklar: 1)Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar.
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar.
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
4) Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
10) Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
11) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler.
12) İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler.
13) İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.