İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEN3004 | Rekombinant DNA Teknolojileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, genetik mühendisliğinin temeli olan rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan esas bilgiyi sağlamaktır. DNA manipülasyonunda kullanılan teknikler ve rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensiplerini tartışır. 2. Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan teknikleri tanımlar. 3. DNA manipülasyonun temelini tanımlar. 4. Rekombinant DNA teknolojisinin en yeni uygulama alanlarını tartışır. 5. Özellikle transgenik bitki ve hayvanları tanımlar. |
Genetik mühendisliğinde kullanılan temel teknikler, DNA manipülasyonu, transformasyon teknikleri, tarama teknikleri, ekspresyon sistemleri ve host-vektör sistemleri, rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanları, insan hastalıklarının teşhisi ve gen tedavisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Rekombinant DNA teknolojisi: Giriş | Okuma | |
2) | Gen manipülasyonunda temel teknikler I | Okuma | |
3) | Gen manipülasyonunda temel teknikler II | Okuma | |
4) | Host-vektör sistemleri/ Ekspresyon sistemleri | Okuma | |
5) | Gen klonlama stratejileri | Okuma | |
6) | Mutagenez ve protein mühendisliği | Okuma | |
7) | Dizileme analizi ve Biyoinformatik | Okuma | |
8) | Ders tekrarı | Okuma | |
9) | Mikroorganizmalarda DNA manipülasyonu | Okuma | |
10) | Bitkilerde DNA manipülasyonu | Okuma | |
11) | Hayvanlarda DNA manipülasyonu | Okuma | |
12) | İlaç sanayi ve tıp alanında uygulamalar | Okuma | |
13) | Araştırma ve diğer alanlarda uygulamalar | Okuma | |
14) | Genomiks ve ötesi | Okuma |
Ders Notları: | Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
4) | Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
7) | Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | |
10) | Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | |
11) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | |
12) | İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | |
13) | İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |