ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4066 | Psikanalitik Kuramın Temel Kavramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Psikoanalitik Teorinin temel kavramlarını öğretir. Öğrencilere bu yaklaşımın önemli temsilcileri hakkında bilgiler sunulacaktır. Öğrenciler bu ders kapsamında Freud'un, Benlik Psikolojisinin ve Nesne İlişkileri Teorisinin ele alındığı pek çok metin okuyacaklar ve bu modellerde kullanılan önemli temel kavramları karşılaştıracaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikoanalitik paradigmanın evrimini açıklar ve diğer temel yaklaşımlarla karşılaştırabilir. 2. Psikoanalitik yaklaşımın temel kavramlarını tanımlar. 3. Psikoanalitik yaklaşımın önemli temsilcilerini tanır. 4. Farklı psikoanalistlerin metinlerini inceler. |
Psikanalizin tarihçesi Psikoanalizin temel kavramları Dürtü Teorisi Nesne İlişkileri Teorisi Benlik Psikolojisi ve Çağdaş temsilcileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Psikoanalize Giriş-Tarihçe | ||
2) | Psikoanalize Giriş-Tarihçe | ||
3) | Psikoanalizin temel kavramları | ||
4) | Psikoanalizin temel kavramları | ||
5) | Psikoanalizin temel kavramları | ||
6) | Psikoanalizin temel kavramları | ||
7) | Arasınav | ||
8) | Dürtü Teorisi | ||
9) | Dürtü Teorisi | ||
10) | Nesne İlişkileri Teorisi | ||
11) | Nesne İlişkileri Teorisi | ||
12) | Nesne İlişkileri Teorisi | ||
13) | Nesne İlişkileri Teorisi | ||
14) | Benlik Psikolojisi ve Çağdaş temsilleri |
Ders Notları: | "." |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 15 | 45 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 13 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |