ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4065 Yetişkin Gelişimi ve Yaşlanma Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dersin Amacı: Bu ders, ilk yaşlanmanın sonucu olarak, psikolojik fonksiyonlardaki yaşa bağlı değişimlere odaklanır. Temel teoriler ile bilgi işleme, bellek, zeka, kişilik, ve psikolojik bozukluklar ve onların tedavileri gibi önemli konular incelenecektir. Hem fizyoloji, sağlık, duyular, ahlaki gelişim, ilişkiler; hem de ölüm, ölmek, ve yas ile ilgili konulardaki değişiklikler ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yetişkin gelişimini ve yaşlanmayı açıklayan teorileri ifade etmek.
2. Bilişsel fonksiyonlardaki, kişilikteki, ve kişilerarası ilişkilerdeki yaş ile ilgili birincil (normal) değişiklikleri belirlemek.
3. Bilişteki ve kişilikteki birincil ve ikincil yaşlanmayı tanımlamak.
4. Normal, yaşa bağlı fizyolojik değişimlerin yaşlı insanların psikososyal işlevleri üzerine etkisini açıklamak.
5. Destek hizmetlerinin ve fiziksel çevrenin, yaşlı insanların psikolojik sağlığını nasıl iyileştirdiğini veya kötüleştirdiğini tanımlamak.
6. Yaşlı bir insanın çevresel baskıyla ilişki içindeki yeterliğini tanımlamak.
7. "Başarılı veya ideal yaşlanma" kavramını açıklamak.
8. Yaşlanma sürecinde kültürün rolünü tartışmak.
9. Ruhsal bozuklukları belirlemek ve değerlendirmelerini tanımlamak.
10. Ölüm ve yas tutmadaki psikolojik süreçleri açıklamak.

Dersin İçeriği

Yetişkin Geilişimini ve Yaşlanmayı Çalışmak: Yetişkin Gelişimi ve Yaşlanmanın Temeli Olarak Sinirbilim
Fiziksel Değişimler
Uzun Ömür, Sağlık, ve İşlevsellik
İnsanların Yaşadığı Yerler: Kişi-Çevre Etkileşimi
Dikkat ve Bellek
Zeka
Sosyal Biliş
Kişilik
Klinik Değerlendirme, Ruh Sağlığı, Ruhsal Bozukluklar
İlişkiler
İş, Boş Zaman, ve Emeklilik
Ölüm ve Yas: Başarılı Yaşlanma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetişkin Geilişimini ve Yaşlanmayı Çalışmak Yetişkin Gelişimi ve Yaşlanmanın Temeli Olarak Sinirbilim
2) Fiziksel Değişimler
3) Uzun Ömür, Sağlık, ve İşlevsellik
4) İnsanların Yaşadığı Yerler: Kişi-Çevre Etkileşimi
5) Konu tekrarı
6) Dikkat ve Bellek
7) Zeka
8) Sosyal Biliş
9) Kişilik
10) Konu tekrarı
11) Klinik Değerlendirme, Ruh Sağlığı, Ruhsal Bozukluklar
12) İlişkiler
13) İş, Boş Zaman, ve Emeklilik
14) Ölüm ve Yas Başarılı Yaşlanma
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Cavanaugh & Blanchard-Fields (2011). Adult Development and Aging. Wadsworth, Cengage Learning
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 55
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 0 0
Uygulama 0 0
Derse Özgü Staj 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Sunum / Seminer 0 0
Proje 0 0
Ödevler 0 0
Küçük Sınavlar 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 2 13 26
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı