ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4065 | Yetişkin Gelişimi ve Yaşlanma | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİMAY İKİER |
Dersin Amacı: | Bu ders, ilk yaşlanmanın sonucu olarak, psikolojik fonksiyonlardaki yaşa bağlı değişimlere odaklanır. Temel teoriler ile bilgi işleme, bellek, zeka, kişilik, ve psikolojik bozukluklar ve onların tedavileri gibi önemli konular incelenecektir. Hem fizyoloji, sağlık, duyular, ahlaki gelişim, ilişkiler; hem de ölüm, ölmek, ve yas ile ilgili konulardaki değişiklikler ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yetişkin gelişimini ve yaşlanmayı açıklayan teorileri ifade etmek. 2. Bilişsel fonksiyonlardaki, kişilikteki, ve kişilerarası ilişkilerdeki yaş ile ilgili birincil (normal) değişiklikleri belirlemek. 3. Bilişteki ve kişilikteki birincil ve ikincil yaşlanmayı tanımlamak. 4. Normal, yaşa bağlı fizyolojik değişimlerin yaşlı insanların psikososyal işlevleri üzerine etkisini açıklamak. 5. Destek hizmetlerinin ve fiziksel çevrenin, yaşlı insanların psikolojik sağlığını nasıl iyileştirdiğini veya kötüleştirdiğini tanımlamak. 6. Yaşlı bir insanın çevresel baskıyla ilişki içindeki yeterliğini tanımlamak. 7. "Başarılı veya ideal yaşlanma" kavramını açıklamak. 8. Yaşlanma sürecinde kültürün rolünü tartışmak. 9. Ruhsal bozuklukları belirlemek ve değerlendirmelerini tanımlamak. 10. Ölüm ve yas tutmadaki psikolojik süreçleri açıklamak. |
Yetişkin Geilişimini ve Yaşlanmayı Çalışmak: Yetişkin Gelişimi ve Yaşlanmanın Temeli Olarak Sinirbilim Fiziksel Değişimler Uzun Ömür, Sağlık, ve İşlevsellik İnsanların Yaşadığı Yerler: Kişi-Çevre Etkileşimi Dikkat ve Bellek Zeka Sosyal Biliş Kişilik Klinik Değerlendirme, Ruh Sağlığı, Ruhsal Bozukluklar İlişkiler İş, Boş Zaman, ve Emeklilik Ölüm ve Yas: Başarılı Yaşlanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yetişkin Geilişimini ve Yaşlanmayı Çalışmak Yetişkin Gelişimi ve Yaşlanmanın Temeli Olarak Sinirbilim | ||
2) | Fiziksel Değişimler | ||
3) | Uzun Ömür, Sağlık, ve İşlevsellik | ||
4) | İnsanların Yaşadığı Yerler: Kişi-Çevre Etkileşimi | ||
5) | Konu tekrarı | ||
6) | Dikkat ve Bellek | ||
7) | Zeka | ||
8) | Sosyal Biliş | ||
9) | Kişilik | ||
10) | Konu tekrarı | ||
11) | Klinik Değerlendirme, Ruh Sağlığı, Ruhsal Bozukluklar | ||
12) | İlişkiler | ||
13) | İş, Boş Zaman, ve Emeklilik | ||
14) | Ölüm ve Yas Başarılı Yaşlanma | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | Cavanaugh & Blanchard-Fields (2011). Adult Development and Aging. Wadsworth, Cengage Learning |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 55 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Proje | 0 | 0 | |
Ödevler | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |