ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4064 | Bilişsel Gelişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİMAY İKİER |
Dersin Amacı: | Bilişsel Gelişim dersi, bebeklikten ergenliğe kadar olan dönemde bilişin ne olduğuna, bilişsel gelişimin temel teorik yaklaşımlarına, ve bebeklikten ergenlik çağına kadar algı, dikkat, bellek, akıl yürütme, ve dil gibi bilişsel becerilerin gelişimlerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilişsel gelişimle uyumlu bir şekilde temel kavramları, teorileri, ve araştırma yöntemlerini anlamak 2. Bebeklik, erken ve orta çocukluk, ve ergenlik dönemindeki algı, dikkat, hafıza, ve sınıflandırma gelişimini açıklamak 3. Erken ve orta çocukluk ile ergenlik dönemindeki üst bilişsel süreçlerin ve sosyal bilişin gelişimini açıklamak 4. Dil gelişimini açıklamak 5. Bebeklik ve çocukluk çağında medyanın etkisini değerlendirmek 6. Hem okula hazırlık, hem de akademik başarıda bilişsel becerilerin gelişimsel rolünü onaylamak 7. Akademik becerilerin gelişimini açıklamak 8. Bilişsel gelişimin ahlaki gelişim gibi alanlardaki geniş etkisini açıklamak |
Giriş ve Tanıtım Temel Teoriler, Yapılar, ve Araştırma Yöntemleri Bebeklik Çağı: Algı ve Dikkat Anı ve Kavram Gelişimi Geç Bebeklik/ Erken Çocukluk Dönemi: Dil Edinme Erken Çocukluk Dönemi: Algı ve Dikkat Erken Çocukluk Dönemi: Bellek ve Kavram Gelişimi Erken Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Sosyal Biliş Orta Çocukluk Dönemi: Temel Bilişsel Süreçler Orta Çocukluk Dönemi: Uzun süreli Bellek ve Bilginin Esasları Orta Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Bileşik Bilişsel Beceriler Ergenlik Dönemi: Bilişsel Gelişimin Devamı & Bilişsel Gelişimin Geniş Etkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve genel bakış, | ||
2) | Bilişsel gelişimle ilgili kuramsal yaklaşımlar | ||
3) | Erken bebeklik, algı. | ||
4) | Anı ve Kavram gelişimi | ||
5) | Geç Bebeklik/ Erken Çocukluk Dönemi: Dil Edinme | ||
6) | Konu tekrarı | ||
7) | Erken Çocukluk Dönemi: Algı ve Dikkat | ||
8) | Erken Çocukluk Dönemi: Bellek ve Kavram Gelişimi | ||
9) | Erken Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Sosyal Biliş | ||
10) | Orta Çocukluk Dönemi: Temel Bilişsel Süreçler | ||
11) | Orta Çocukluk Dönemi: Uzun süreli Bellek ve Bilginin Esasları | ||
12) | Orta Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Bileşik Bilişsel Beceriler | ||
13) | Konu tekrarı | ||
14) | Ergenlik Dönemi: Bilişsel Gelişimin Devamı & Bilişsel Gelişimin Geniş Etkileri | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | Galotti, K. (2011). Cognitive Development: Infancy through Adolescence. Sage: Los Angeles |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Proje | 0 | 0 | |
Ödevler | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |