ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4064 Bilişsel Gelişim Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dersin Amacı: Bilişsel Gelişim dersi, bebeklikten ergenliğe kadar olan dönemde bilişin ne olduğuna, bilişsel gelişimin temel teorik yaklaşımlarına, ve bebeklikten ergenlik çağına kadar algı, dikkat, bellek, akıl yürütme, ve dil gibi bilişsel becerilerin gelişimlerine odaklanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilişsel gelişimle uyumlu bir şekilde temel kavramları, teorileri, ve araştırma yöntemlerini anlamak
2. Bebeklik, erken ve orta çocukluk, ve ergenlik dönemindeki algı, dikkat, hafıza, ve sınıflandırma gelişimini açıklamak
3. Erken ve orta çocukluk ile ergenlik dönemindeki üst bilişsel süreçlerin ve sosyal bilişin gelişimini açıklamak
4. Dil gelişimini açıklamak
5. Bebeklik ve çocukluk çağında medyanın etkisini değerlendirmek
6. Hem okula hazırlık, hem de akademik başarıda bilişsel becerilerin gelişimsel rolünü onaylamak
7. Akademik becerilerin gelişimini açıklamak
8. Bilişsel gelişimin ahlaki gelişim gibi alanlardaki geniş etkisini açıklamak

Dersin İçeriği

Giriş ve Tanıtım
Temel Teoriler, Yapılar, ve Araştırma Yöntemleri
Bebeklik Çağı: Algı ve Dikkat
Anı ve Kavram Gelişimi
Geç Bebeklik/ Erken Çocukluk Dönemi: Dil Edinme
Erken Çocukluk Dönemi: Algı ve Dikkat
Erken Çocukluk Dönemi: Bellek ve Kavram Gelişimi
Erken Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Sosyal Biliş
Orta Çocukluk Dönemi: Temel Bilişsel Süreçler
Orta Çocukluk Dönemi: Uzun süreli Bellek ve Bilginin Esasları
Orta Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Bileşik Bilişsel Beceriler
Ergenlik Dönemi: Bilişsel Gelişimin Devamı & Bilişsel Gelişimin Geniş Etkileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve genel bakış,
2) Bilişsel gelişimle ilgili kuramsal yaklaşımlar
3) Erken bebeklik, algı.
4) Anı ve Kavram gelişimi
5) Geç Bebeklik/ Erken Çocukluk Dönemi: Dil Edinme
6) Konu tekrarı
7) Erken Çocukluk Dönemi: Algı ve Dikkat
8) Erken Çocukluk Dönemi: Bellek ve Kavram Gelişimi
9) Erken Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Sosyal Biliş
10) Orta Çocukluk Dönemi: Temel Bilişsel Süreçler
11) Orta Çocukluk Dönemi: Uzun süreli Bellek ve Bilginin Esasları
12) Orta Çocukluk Dönemi: Üst Düzey ve Bileşik Bilişsel Beceriler
13) Konu tekrarı
14) Ergenlik Dönemi: Bilişsel Gelişimin Devamı & Bilişsel Gelişimin Geniş Etkileri
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Galotti, K. (2011). Cognitive Development: Infancy through Adolescence. Sage: Los Angeles
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 0 0
Uygulama 0 0
Derse Özgü Staj 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Sunum / Seminer 0 0
Proje 0 0
Ödevler 0 0
Küçük Sınavlar 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 2 13 26
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı