ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4063 Tüketici Davranışı ve Reklamcılık Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere tüketici psikolojisi hakkında iç görü kazandırmaktır. Dönemin sonunda, tüketicilerin neden ve nasıl belirli şekillerde davrandıklarının ve reklamların hayatlarımızı nasıl etkilediğinin altında yatan süreçlerin anlayışına sahip olmalılardır. Ayrıca, reklamcıların etkileme çabalarının daha çok farkında olmalı ve reklamları ikna etme yaklaşımlarını yorumlayabilmelilerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tüketici davranışlarını tanımlar ve tüketicileri etkilemede reklamların rolünü açıklar.
2. Tüketicilerin ürünleri kullanırken, kimliklerini nasıl tanımladıklarını ve ifade ettiklerini açıklar.
3. Tüketicilerin davranışlarının nasıl motive edilmeye ihtiyacı olduklarını açıklar.
4. Tüketici davranışlarda bulunmanın rolünü açıklar.
5. Tüketici davranışları ile ilgili algı süreçlerini tanımlar.
6. Tüketici davranışlarındaki farklı öğrenme süreçlerini açıklar.
7. Tüketicilerin ürün ile ilgili bilgileri nasıl hatırladıklarını ve kullandıklarını açıklar.
8. Tüketicilerin tutumlarının pazarlamacılar ve reklamcılar tarafından nasıl değiştirilebileceğini tanımlar.
9. Reklamcılık yaratıcılığının ve medyanın kullanımının tüketicileri nasıl etkileyebileceğini açıklar.
10. Tüketici karar verme süreçlerini açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders, reklam ve tüketici davranışı alanındaki temel araştırma konularını incelemektedir. Bunlar, benlik; motivasyon ve değerler; algı, öğrenme, ve bellek; tutumlar ve tutum değişimi; reklamcılık yaratıcılığı & medya; tüketici karar verme süreçleri & grup etkisi; global tüketici kültürü gibi konulardır.




Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Tüketici Davranış ve Tüketim Kültürü Kitaptan ilgili bölümün okunması
3) Benlik Kitaptan ilgili bölümün okunması
4) Motivasyon, Değerler & Katılım Kitaptan ilgili bölümün okunması
5) Algı, Öğrenme, & Bellek Kitaptan ilgili bölümün okunması
6) Algı, Öğrenme, ve Bellek Kitaptan ilgili bölümün okunması
7) Arasınav
8) Tutumlar ve Tutum Değişikliği Kitaptan ilgili bölümün okunması
9) Reklamcılık Yaratıcılığı ve Medya
10) Belgesel Gösterimi ve Tartışma Kitaptan ilgili bölümün okunması
11) Tüketici Karar Süreçleri ve Grup Etkisi Kitaptan ilgili bölümün okunması
12) Tüketici Karar Süreçleri ve Grup Etkisi Kitaptan ilgili bölümün okunması
13) Küresel Tüketici Kültürü
14) Genel Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları: Solomon, M. R. (2011). Consumer behavior: Buying, having, and being. New Jersey: Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 6 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 80
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 6 12
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 2 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı