MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4062 | Bilişsel Nöropsikoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Dersin Amacı: | Bu ders, biliş çalışmalarına nöropsikolojik açıdan bakan, giriş düzeyinde bilgi sağlar. Ders, bu konudaki kavramsal ve yöntemsel araştırmaları göz önünde bulundurmakla başlar. Böylelikle bilişsel süreçlerin ve işleyişlerin farklı formları üzerine yapılan araştırmalar ve nöropsikolojik bakış açısının kendine özgü katkıları, bilişi anlamak için kullanılabilir. Okumalar, travma veya hastalığa yol açan merkezi sinir sistemi bozukluğu olan hastalarla yapılan çalışmaları ve sağlıklı bireylerle beyin görüntüleme kullanarak yarar sağlayan çalışmaları içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Nöropsikolojik yaklaşımı tanımlar. 2. Nöropsikolojik değerlendirmeyi tanımlar. 3. Nöropsikolojik testlerde uygular, yorumlar, ve puanlar 4. Nöropsikolojik test sonunçlarını rapor eder. |
Bu ders nöropsikolojinin gelişimi,insan beyninin ve davranışının temelleri, oksipital lob, parietal lob,temporal Lob, frontal lob konularını ve nöropsikolojik testleri öğrenme, alıştırma ve uygulamalarını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Nöropsikolojinin Gelişimi | ||
2) | İnsan beyninin ve davranışının temelleri | ||
3) | Oksipital Lob | ||
4) | Parietal Lob | ||
5) | Temporal Lob | ||
6) | Frontal Lob | ||
7) | Konu tekrarı | ||
8) | Nöropsikolojik test#1: Öğrenme & Alıştırma | ||
9) | Nöropsikolojik test#1: Uygulama | ||
10) | Nöropsikolojik test#2: Öğrenme & Alıştırma | ||
11) | Nöropsikolojik test#2: Uygulama | ||
12) | Nöropsikolojik test#3: Öğrenme & Alıştırma | ||
13) | Nöropsikolojik test#3: Uygulama | ||
14) | Raporlama yöntemleri | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | 1. Kolb, B., & Whishaw, I.Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. 2. Lezak, M.D. (1995). Neuropsychological assessment (3rd ed). Oxford Univ. Press. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 3 | % 30 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | 8 | 25 | |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 | |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |