HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4061 | Psikolojide Etik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİBEL ÇALIŞKAN |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrencilerin etik meselelere duyarlılık geliştirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler, mesleki etik, etik yönetmelik, etik ikilem, etik mantık yürütme ve etik karar verme gibi kavramlar ve TPD Etik Yönetmeliği ve Etik Süreç Yönetmeliği hakkında bilgi edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları tanımlar. 2. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları karşılaştırır ve yorumlar. 3. Etik ilkeleri ve kuralları psikoloji alanındaki farklı alt alanlara uygular. 4. Etik açıdan vakaları inceler ve yorumlar. 5. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirir 6. Sürdürülebilirlik ve toplumsal farkındalık kazanır. |
Ders, psikolojik araştırmaların ve uygulamaların etik ilkeleri üzerine odaklanarak, etik kuralların ve profesyonel standartların önemini vurgular. Uygulama, okuma ve ders şeklinde uygulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | ||
2) | Türk Etik Yönetmeliği | ||
3) | Ahlaki Sistemler, Etik | ||
4) | Mesleki Etik, Mesleki Etik Kodlar | ||
5) | EFPA (Avrupa Psikoloji Dernekleri Federasyonu) Etik Yönetmeliği | ||
6) | Etik Mantık Yürütme | ||
7) | Türk Etik Yönetmeliği | ||
8) | Türk Etik Yönetmeliği | ||
9) | Türk Etik Yönetmeliği | ||
10) | Konu tekrarı | ||
11) | Türk Etik Yönetmeliği | ||
12) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | ||
13) | Türk Etik Süreç Yönetmeliği | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | Korkut,Y. (2010). “Developing a National Code of Ethics in Psychology in Turkey: Balancing International Ethical Systems Guides with a Nation’s Unique Culture. Ethics & Behavior, 20 (3-4), 288-296. Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site) Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site) |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 180 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |