HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4061 Psikolojide Etik Bahar 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİBEL ÇALIŞKAN
Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin etik meselelere duyarlılık geliştirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler, mesleki etik, etik yönetmelik, etik ikilem, etik mantık yürütme ve etik karar verme gibi kavramlar ve TPD Etik Yönetmeliği ve Etik Süreç Yönetmeliği hakkında bilgi edineceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları tanımlar.
2. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları karşılaştırır ve yorumlar.
3. Etik ilkeleri ve kuralları psikoloji alanındaki farklı alt alanlara uygular.
4. Etik açıdan vakaları inceler ve yorumlar.
5. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirir
6. Sürdürülebilirlik ve toplumsal farkındalık kazanır.

Dersin İçeriği

Ders, psikolojik araştırmaların ve uygulamaların etik ilkeleri üzerine odaklanarak, etik kuralların ve profesyonel standartların önemini vurgular.
Uygulama, okuma ve ders şeklinde uygulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
2) Türk Etik Yönetmeliği
3) Ahlaki Sistemler, Etik
4) Mesleki Etik, Mesleki Etik Kodlar
5) EFPA (Avrupa Psikoloji Dernekleri Federasyonu) Etik Yönetmeliği
6) Etik Mantık Yürütme
7) Türk Etik Yönetmeliği
8) Türk Etik Yönetmeliği
9) Türk Etik Yönetmeliği
10) Konu tekrarı
11) Türk Etik Yönetmeliği
12) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
13) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları: Korkut,Y. (2010). “Developing a National Code of Ethics in Psychology in Turkey: Balancing International Ethical Systems Guides with a Nation’s Unique Culture. Ethics & Behavior, 20 (3-4), 288-296. Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site) Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site)
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 2 30 60
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 33 33
Toplam İş Yükü 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme