ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4057 | Aile Terapileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Dersin Amacı: | Bu ders aile terapisinin Yapısal Aile Terapisi, Stratejik Aile Terapisi, MRI yaklaşımı, Psikoanalitik Aile Terapisi, Öyküsel Terapi, Yaşantısal Aile Terapisi gibi temel okullarının eleştirel bir değerlendirmesini içerir. Bu dersin sonunda, öğrenciler aile terapisinde kullanılan yöntem ve teknikleri tanırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Psikopatolojiyi açıklamada döngüsel nedenelliği kullanır. 2.Çağdaş aile terapisinde gerekli temel becerileri tanır. 3.Aile terapisindeki temel modelleri karşılaştırır. |
Aile Terapisine Giriş: Tarihçe Döngüsel Anlayış Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri Sistematik aile terapisi Bowen ve Aile Terapisi Yapısal Aile Terapisi Stratejik Aile Terapisi Deneyime dayanan Aile Terapisi Psikanalitik Aile Terapisi Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi Açıklamaya dayanan Aile Terapisi Sunumlar Birleştirici Modeller |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Aile Terapisine Giriş: Tarihçe | ||
2) | Döngüsel Anlayış | ||
3) | Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri | ||
4) | Sistematik aile terapisi | ||
5) | Bowen ve Aile Terapisi | ||
6) | Yapısal Aile Terapisi | ||
7) | Gözden Geçirme | ||
8) | Stratejik Aile Terapisi | ||
9) | Deneyime dayanan Aile Terapisi | ||
10) | Psikanalitik Aile Terapisi | ||
11) | Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi | ||
12) | Açıklamaya dayanan Aile Terapisi | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Birleştirici Modeller | ||
15) | Sınav | ||
16) | Sınav |
Ders Notları: | Nichols, M.P. ( 2010 ). Family Therapy. Pearson. Additional reading will be assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |