ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4057 Aile Terapileri Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS
Dersin Amacı: Bu ders aile terapisinin Yapısal Aile Terapisi, Stratejik Aile Terapisi, MRI yaklaşımı, Psikoanalitik Aile Terapisi, Öyküsel Terapi, Yaşantısal Aile Terapisi gibi temel okullarının eleştirel bir değerlendirmesini içerir. Bu dersin sonunda, öğrenciler aile terapisinde kullanılan yöntem ve teknikleri tanırlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Psikopatolojiyi açıklamada döngüsel nedenelliği kullanır.
2.Çağdaş aile terapisinde gerekli temel becerileri tanır.
3.Aile terapisindeki temel modelleri karşılaştırır.

Dersin İçeriği

Aile Terapisine Giriş: Tarihçe
Döngüsel Anlayış
Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri
Sistematik aile terapisi
Bowen ve Aile Terapisi
Yapısal Aile Terapisi
Stratejik Aile Terapisi
Deneyime dayanan Aile Terapisi
Psikanalitik Aile Terapisi
Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi
Açıklamaya dayanan Aile Terapisi
Sunumlar
Birleştirici Modeller

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aile Terapisine Giriş: Tarihçe
2) Döngüsel Anlayış
3) Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri
4) Sistematik aile terapisi
5) Bowen ve Aile Terapisi
6) Yapısal Aile Terapisi
7) Gözden Geçirme
8) Stratejik Aile Terapisi
9) Deneyime dayanan Aile Terapisi
10) Psikanalitik Aile Terapisi
11) Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi
12) Açıklamaya dayanan Aile Terapisi
13) Sunumlar
14) Birleştirici Modeller
15) Sınav
16) Sınav

Kaynaklar

Ders Notları: Nichols, M.P. ( 2010 ). Family Therapy. Pearson. Additional reading will be assigned throughout the semester.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 0 0 0
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı